Los bericht bekijken
Oud 5 november 2017, 20:01   #105
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Ik heb dat filmtje gewoon eventjes er bij genomen omdat je het ook van de andere kant eens kan bekijken, meer niet.

Teksten zijn een relatief iets en kunnen gemakkelijk gemanipuleerd worden als je er delen uit weglaat.
Beiden kampen kunnen dat doen, naargelang hun voordeel dat ze er uit kunnen halen.

Zo staat er bvb in onze wetgeving dat je mag moorden, en mensen slagen mag toebrengen.
Iedereen weet natuurlijk wel dat dit niet juist is, maar toch staat het er in, maar dan wel in de context van 'zelfverdediging'.

Laat je de context weg, dan zou ik dus volgens onze wetgeving een vrijgelijde hebben om lukraak mensen te gaan mishandelen of te vermoorden ?

Neen dus.

En dat is dus wat de IS ook doet. Islamitische Staat.
Alleen al het woordje doet de meeste Moslims huiveren, want met deze Islam wensen ze niets te maken te hebben.
De IS misbruikt gewoon het woordje Islam, maar wat zij er onder verstaan klopt helemaal niet met wat er in de Koran staat, verre van.
Dat heb ik hier wel al duidelijk aangetoond dacht ik.
Nu ja, moesten wij als niet-Moslims dit alleen afkeuren, dan is er idd een probleem. Maar vele Hooggeplaatste Mosims en landen, zelfs Saudi-Arabië keuren dit af.
Zelfs Saudi-Arabia, nu wel één van de meest strengste landen wat de Moslims betreft, dus dat alleen al spreekt boekdelen.
Idem, de koning van Marokko, één van de meest geliefde hooggeplaatsten in de Moslim wereld.

Van de andere kant, zoals in dat filmtje of zoals mijn voorbeeldje met onze wetgeving (om het ff niet te hebben over en religie), kan je net hetzelfde doen.
Moedwillig bepaalde pasages gaan misbruiken om het in een andere dan de originele context te plaatsen.

2 vormen van misbruik van de Islam die we dagdagelijks zien in onze maatschappij.

2 vormen van extremisme die ik afkeur.

Ik persoonlijk stel me neutraal op, of probeer dat toch te doen.
In veel van hun landen ben ik al geweest, ook in wijken in het Brusselse waar ze talrijk aanwezig zijn en... nog nooit heb ik met één van hen problemen gehad.
Maar ik ga nu ook niet per sé naar plaatsen gaan waar er een betoging is, of waar er vechtpartijen plaatsvinen, want dan is er idd een grote kans dat ik in de klappen ga delen.
Maw, ik zoek ook geen moeilijkheden, ik ga ze nu ook niet gaan uitdagen tot zij eens terug slaan en ik zo met het vingertje kan gaan wijzen van 'ziede wel dat het ambrasmakers zijn ?'
Mooi voorbeeldje waren ook de kleine rellen in het stadspark van Ninove, 2 jaar geleden. Heeft de media gehaald. 'Marokkanen zoeken herrie in het stadspak in Ninove'. En wat bleek er later, na het onderzoek van de politie ?
Een paar dagen juist daarvoor, was er een kleine bende van Antwerpen afgezakt om 'die Marokkaantjes eens een lesje te leren'.
Dat laatste, dat heeft de media dan maar amper gehaald.

En wat al die vreemdelingen betreft, heb ik ook liever dat ze in hun land blijven, wees gerust. Maar dan moet je het aan de bron aanpakken en niet aan de gevolgen. Maw:
- zorg dat ze niet naar hier hoeven te komen.
- haal er al die mensensmokkelaars uit (trouwens, meestal zelfs georganiseerd van bij ons, want daar is veel geld mee gemoeid)
- bestrijd het extremisme, en niet het gewone volk.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden