Los bericht bekijken
Oud 10 augustus 2016, 23:35   #222
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
We hebben het over dezelfde effecten die een sekte heeft: brainwashing.
Dat staat los van de default religie waar members wel het onderscheid weten te maken tussen goed en slecht. Het christendom heeft evengoed sekten waarvan leden compleet lossloegen. Nice try, but fail.
Inderdaad: het is brainwashing en een angstcultuur. Ze kennen misschien onderscheid als mens, maar niet als religie waarin alle niet-gelovigen zullen vallen. Ontkent u dit laatste?? (Weet dat hun religie belangrijker is dan een mens !)

En u spreekt terecht over het Christendom in verleden tijd. Wij staan 300 jaren verder dankzij de Verlichting.

Kijk bembem

U heeft vele antwoorden gekregen van andere leden, waar ik me kan vinden. De oplossing, zoals ik het zag hiervoor - met de nadruk op verleden tijd, zijnde 'zag' - was hervorming die van binnenuit de vredesreligie kwam. Maar de post van djimi op pagina 10 strijkt met de werkelijkheid: na alles wat er ook moge gebeuren, protesteren ze, maar roepen niet om verandering.

U blijft meer dan heilig overtuigd dat de religie der vrede echt vreedzaam is, en dat er geen problemen zullen ontstaan in de (nabije) toekomst.
U antwoordt echter geen enkele vraag concreet, en hiermede zal ik nogmaals mijn vragen herhalen:
- waar ligt de grens voor u? Wanneer en/of waarvan zal u zeggen: "dit wil ik niet".
- hoe ziet u dit evolueren en eindigen? Als ze zich toch allemaal aanpassen, waarom halal op onze scholen, geen kruisbeelden, boerkini... En nu willen ze hun eigen politieke partij oprichten? Waarom? Is dit een teken dat ze zich verder aanpassen aan onze cultuur, of zou het zijn zodat wij ons verder - nu wettelijk - moeten aanpassen aan hen?

En ik sluit me aan bij Svennies om mijn eigen vragen beantwoord te krijgen. Stel ons en onze kinderen gerust en geef hen een toekomst zoals wij die hebben gekend in ons verleden.
Of gaat het gemakkelijker om een cordon aan te brengen, en maar te dromen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Vertel het eens....
Wat moeten wij concreet doen...
En niet rond de pot beginnen draaien....
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 10 augustus 2016 om 23:42.
fbpolitics is offline