Los bericht bekijken
Oud 11 augustus 2016, 04:00   #233
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
De Staatsveiligheid van BE.
Deze staat niet ter discussie, want ik wil geloven dat deze mensen doen wat ze kunnen met de middelen die ze hebben. Deze mensen hebben hun inzet meer dan getoond in de laatste tijd volgend op gebeurtenissen. Mijn dank ook aan hen, samen met politie, militairen, brandweer, verpleegkundigen en artsen, vrijwilligers, regerende politici en alle anderen die ik ben vergeten.
Dat de middelen ontoereikend zijn, is betreurenswaardig, maar daaraan wordt gewerkt door onze regering.
Verder is het een illusie dat zij alles kunnen tegenhouden.



Ik kan me vinden in uw antwoord, op onderstaande na, en enige verduidelijking mijnentwege.

Het begrip 'ze'.
In een mondiale wereld, kijkt niemand meer op van een ander ras.
In de Bijbel staat: "Gij zult uw naasten beminnen", "voedt de hongerigen"... Er zal misschien ook wel zoiets staan in de koran, maar dat is gericht naar mede moslims want er staat tevens geschreven dat alle niet-gelovigen mogen "vallen".
-> Dus wie maakt er onderscheid en op basis van wat? De religie van de vrede misschien?
Verbaasd dat wij dan daarvan opkijken en daarop reageren? Maw: het komt altijd op hetzelfde punt terug: islam.

Hun bewustwording is iets wat reeds in meerdere posts en door meerdere personen is gezegd, waarbij ik het vergelijk met onze Verlichting. Maar het gebeurt niet vanuit de islam!! En het gaat ook niet gebeuren!! Als u enig teken hiervan waarneemt dat het wel gebeurt en een blijvend effect zal hebben op mondiale schaal, aub posten.


Correctie: het zijn niet alleen de migranten, maar ook de 3e en 4e generatie die hier leeft, alles krijgt en ons vervroegd naar het Hiernamaals wilt brengen.
Voor deze laatste groep dus het passend cliché: als het hier zo slechts is, dat ze vrijwillig vertrekken.
Voor de migranten: ja, ze brengen hun problemen naar hier. Kijk hoe ze zich aanpasten in Keulen, in de opvangkampen jegens de Christenen... En nu laatst volgend op de mislukte coup waarbij ze openlijk zeggen dat ze in eerste instantie Turk zijn - met bijhorende religie die steeds primeert. Als men dus vooral dit laatste ziet gebeuren, waarbij de Turken zichzelf in een gastland massaal gaan uitspreken als zijnde Turk, wie heeft het dan over het niet-meebrengen van hun problemen naar hier? Wie is hiervan mede de dupe, bv. ook de "Gulem Turken". Wie zegt dan 'wij' - dus vanuit ons standpunt daarop volgend 'ze'?


Migratie en solidariteit? Ja, maar ze moeten zich aanpassen! En dat gebeurt steeds vaker NIET !!
En hun getalen stijgen met de dag. Dus probeer maar om het hen bij te brengen, maar het zal minder en minder lukken. Ze willen hun eigen wetten in onze maatschappij via eigen politieke partijen !

In Syrië is het al langer dan het afgelopen jaar oorlog. Waarom is men niet vroeger zo massaal gevlucht naar de EU? Wees gerust dat de overgrote meerderheid economische vluchteling is!

De echte arme en/of hulpbehoevende Syriër die hulp nodig heeft, kan zo'n mensensmokkelaar niet betalen en/of is te ziek en blijft achter. Het zijn de sterke mannen die voorop worden gestuurd, hun zwakken zoals vrouwen achterlaten, vechten aan onze grenzen, en hun gezinnen dan laten overkomen omdat onze wetgeving het toelaat.



Nogmaals: iedereen is welkom, als ze zich aanpassen.
Wij moeten en kunnen dit alles wat zij doen en krijgen ons NIET veroorloven in hun land.
.
Het gros van de vluchtelingen is wel degelijk op de vlucht voor geweld door i repeat Uncle Sam. Ironisch genoeg vangt de VS er in vergelijking met puppet EU weinig op. Ipv. zich blind te staren op de islam kan men zich misschien afvragen waarom de God van America door die radicalen geviseerd wordt.

Verder belet niets de autochtone Belg van net zo te kweken als die 'anderen'. In een democratie is het denk ik maar logisch dat wie in de meerderheid is zijn stem laat horen. Tja, what comes around goes around zeker.
bembem is offline