Los bericht bekijken
Oud 15 april 2013, 22:25   #108
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Het is wel schandelijk in welke mate alleenstaanden in dit apenlandje fiscaal worden uitgemolken. Ik betaal van alles de volle pot, want voor de belastingen zijn we een 'gezin', om van iets te profiteren komen we echter niet in aanmerking als 'gezin'. Dan zijn we plots maar 'singles'. Dat de lieden met hun kroost maar dankbaar voor ons zijn als ze binnenkort weer vanalles op hun belastingsbrief kunnen aftrekken.
Tja. De meeste gezinnen starten ook als singles maar ze maken uiteindelijk de keuze voor huwelijk of samenlevingscontract omdat het genoeg verschil maakt op het einde van het jaar.

Jij zal waarschijnlijk ook vroeg of laat die keuze hebben en dan zal je zien dat alles zijn prijs heeft en dat die fiscale rozegeur ook af en toe een scherpe doorn meebrengt.

Persoonlijk zit ik momenteel op iets boven de 3000 besteedbaar per maand, ongeveer 40 000 per jaar maar wel met een hypotheek van 1200 per maand en vrouw en kind ten laste, zij studeert en heeft geen enkel inkomen.
Je wil niet weten hoeveel kosten dat meebrengt, die belastingaftrek en compensaties zijn echt wel welkom.

We moeten het dus nu een paar jaartjes kalmaan doen, maar dat is niet zo erg, de tering naar de nering zetten werd er thuis met de paplepel ingegeven en mijn vrouw is gewend te leven met een maandwedde van minder dan 500 euro, die vindt dit zelfs ongekende luxe.

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 april 2013 om 22:27.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden