Los bericht bekijken
Oud 18 april 2013, 12:16   #113
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Snap niet hoe je degelijk kan leven met minder dan 1.000 euro in de maand, tenminste als je een huur of hypotheek te betalen hebt. Met een afbetaald eigen huis is het misschien wel mogelijk. Zeker als alleenstaande is alles toch bijzonder duur tegenwoordig. Zelfs met 1500 in de maand moet je dan nog niet ver springen. Ik zit op een inkomen tussen 25.000 en 30.000 euro per jaar, weliswaar met 800 euro afbetaling per maand, maar ik hou echt niet veel over op het einde van de maand om nog te sparen en vervoerskosten heb ik quasi niet. Weliswaar leef ik 'goed' (restaurantbezoek regelmatig, verre reizen, mooi appartement, ...) maar het zijn nu ook geen vetpotten dat ik veel moet denken aan spaarformules of beleggen (moet ik me daar dan al tenminste geen zorgen over maken, elk nadeel heb z'n voordeel).

Het is wel schandelijk in welke mate alleenstaanden in dit apenlandje fiscaal worden uitgemolken. Ik betaal van alles de volle pot, want voor de belastingen zijn we een 'gezin', om van iets te profiteren komen we echter niet in aanmerking als 'gezin'. Dan zijn we plots maar 'singles'. Dat de lieden met hun kroost maar dankbaar voor ons zijn als ze binnenkort weer vanalles op hun belastingsbrief kunnen aftrekken.

Vrienden van mij die ook single zijn, maar slechts een bescheiden loon hebben (ongeveer 1500 euro / maand), kunnen vaak zelfs niet meer alleen wonen, zij zijn genoodzaakt met 'lotgenoten' samen te hokken, leuk is anders.
zoek een solvabele partner, en dan worden de kosten voor inwoon draaglijker. Huilen omdat je om egocentrische redenen zelf niet tot affectie in staat bent, is zinloos.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden