Los bericht bekijken
Oud 17 november 2008, 16:19   #51
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bouwen met hard piepschuim. 'k geloof er niet echt in.

Isolatie? Het kunststof op zichzelf is goed isolerend, maar een stevige betonsoort daarentegenover is een goede koudegeleider. En zonder betonkern is het spul waardeloos.

En later, bij het minste dat je iets aan de muur wil hangen moet je al tot op in de betonkern gaan boren. Tof, de trouwfoto omhooghangen is een hele bedoening waar men de kunststof en pleisterlaag niet kan gebruiken, dus, een simpel pluggetje van 3 cm vergt al een 6 cm diep gat, en dan moet men een speciale vulring gaan gebruiken om de dikte van pleisterlaag en kunststoflaag op te vangen.

En de speciale vereiste voor de fundering word ook niet naar voor gebracht. De lego achtige stapelblokken wegen weinig, maar de betonkern daarentegenover....

Neen, dan liever houtskeletbouw met 40cm glas of rotswol isolatie, da's simpeler en volgens mij gezonder EN milieuvriendelijker.
Ik ga akkoord met je bezwaren al vallen ze al bij al nogal mee moet ik zeggen (dat van die kaders lijkt me niet onoverkomelijk, ik hou nogal van eenvoud).
Het groot voordeel (gemak van werken) lijkt me wel op te wegen tegen de door jou aangehaalde nadelen.
Voorts geeft beton ook wel een zekerheid naar duurzaamheid toe.
Houtskelet, zal ook wel behoorlijk duurzaam zijn veronderstel ik als alles goed is tenminste.
Hier bestaat immers de mogelijkheid dat je hout aangetast wordt door houtworm of rot als er vocht aankomt.

Ik ben er wel nog niet echt uit wat te kiezen, dus reacties blijven welkom.

Laatst gewijzigd door satiper : 17 november 2008 om 16:20.
satiper is offline   Met citaat antwoorden