Los bericht bekijken
Oud 19 november 2008, 12:14   #56
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ah, maar je spreekt over regen, ik sprak over damp.Ik nam even aan dat dat evident was... Zonder isolatie had je dat probleem ook niet waar?
Als het regent en er komt water door je onderdak zit je met een serieus probleem. wind en vocht: zeker lek. Hoe oud is je dakbedekking (pannen + onderdak)?

Ademende folie zou ik nooit voorschrijven zonder druk van de bouwheer. Het nadeel van die folies is hun miezerige weerstand in de bouwfase (nagels, trekken, voetafdrukken dakwerkers). Ik kies steevast voor vezelcement of gebitumineerd onderdak.

Er is altijd goed, beter, best.
Ik neem aan dat vezelcement of gebitumineerd onderdak beter is dan de folie waarvan sprake.
Toch denk ik dat een foutje nog altijd mogelijk blijft.
Waterinsijpeling is bijgevolg nooit uit te sluiten en vormt bij een goed geïsoleerde woning een nog groter bedreiging voor de draagstructuur (zeker als die in hout is, denk ik) dan bij een niet geïsoleerde.
Vandaar dat ik ondanks de nadelen die er aan dit systeem ongetwijfeld wel zijn, toch niet helemaal overtuigd ben dat hout altijd de beste keuze zal blijken te zijn?
Woningen moeten geen eeuwen trotseren, maar ze moeten ook niet na enkele tientallen jaren ineen storten.
satiper is offline   Met citaat antwoorden