Discussie: Yes We Can!!!
Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2009, 14:13   #17
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Als in Wallonië de geldkraan wegens faillissement van de federale ook verder wordt dichtgedraaid, zal er veel rapper geprotesteerd worden en zal de situatie eerder in een opstand uitmonden. De Walen hebben een totaal andere mentaliteit dan de Vlamingen en dat zal te zien zijn in de reacties.

Ook voor hen geldt: zolang we niets te kort komen, geen probleem.

Daarom stel ik mijn verwachtingen op de economische recessie: gedaan met Sinterklaas te spelen en ieder voor zich proberen om de eindjes aan elkaar te knopen.

Het luxeprobleem van de franstalige Brusselaars zal gereduceerd worden tot wat het is: een probleem waar niemand behalve enkele duizenden Brusselaars van wakker ligt en men zal verplicht worden om de echte problemen op te lossen.

Waar nu een klein aantal Franstalige Brusselaars een heel land gijzelen en verhinderen van noodzakelijke maatregelen te treffen ( misschien ook wel door de onkunde van de politici) zal uiteindelijk de stem van de 10.000.000 andere Belgen een daadkrachtige aanpak eisen en dan zullen knopen kunnen doorgehakt worden.


Een peiling in Brussel en de rand zou weleens tot verrassende resultaten kunnen leiden als de heethoofden met de neus op de feiten zouden worden gedrukt.

Ik ben ervan overtuigd dat bij een rondvraag klaar en duidelijk zou blijken dat zelfs een groot deel van de Franstalige Brusselaars de talenkwestie maar bijzaak vinden in de huidige crisis.

Welke franstalige politicus durft de uitdaging aan??

Het is natuurlijk wel een feit dat ze , bij het wegvallen van dit obstakel, zullen moeten bewijzen dat ze goede maatregelen kunnen nemen en , ik geloof, dat ze daar zelf van bewust zijn daartoe niet in staat te zijn!!

Dus blijven ze zich verschuilen achter een eis van maximum 1% van de bevolking, van democratie gesproken.

Laatst gewijzigd door omaplop : 3 januari 2009 om 14:14.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden