Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2017, 08:07   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard De Wever: “Ik voel me schuldig over wat ik Koen Kennis heb aangedaan”

Ook dit is een licht op de "zaak". Zowel van mandaten in het algemeen, als over Kennis persoonlijk.

titel: De Wever: “Ik voel me schuldig over wat ik Koen Kennis heb aangedaan”
http://www.gva.be/cnt/dmf20170222_02...9b8264a540a05c



Citaat:
Bart De Wever, N-VA-partijvoorzitter en burgemeester van Antwerpen, kondigt hervormingen aan na de schandalen rond intercommunales. Hij voelt zich ook verantwoordelijk voor het feit dat schepen en partijgenoot Koen Kennis geviseerd wordt, omdat hij zoveel mandaten bekleedt.

“Toen we in 2012 de grootste partij werden in Antwerpen, moesten we ineens tientallen mandaten invullen”, vertelt De Wever. “Ik heb toen gezegd: ik hou me daar niet mee bezig, ik ken niets van bedrijfsbeheer. En ik heb Koen Kennis gevraagd om dat te doen. En nu krijgt die man de hele wereld over zich heen. Ik voel me daar schuldig over.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden