Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2017, 09:58   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vanuit je eigen sterkte samen werken kan natuurlijk.

Maar hebt ge ook gelezen waarover het gaat?



Valenciaans wordt gesproken door 2,4 miljoen mensen.
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Valencian

Als ik de Limburgse (taal-)cultuur (1,5 miljoen sprekers) verdedig door te stellen dat men dit als minderheidstaal had moeten erkennen in België verklaren de verdedigers van het Valenciaans hier dat ik een Limburgs boerke ben. Diezelfde grote muilen die nu Valenciaans verdedigen zijn diegenen die via de Nederlandse taalunie weigerden Limburgs te erkennen.

Ik heb echter nooit gesteld dat Limburgs een voertaal in de scholen moest zijn. In tegendeel. Maar gij gaat nu verdedigen dat kinderen in Valencia verplicht onderwijs in een taal moeten volgen die slechts door 2,4 miljoen mensen gesproken wordt.

Wie de toekomst en de leefwereld van de kinderen beperkt tot de eigen regio is een navelstaarder.
Om samen te werken moet je de taal van de anderen (goede) begrijpen.

"Catalanen spreken geen andere talen."
bron: HBVL van 14/7/2017" pag.14

Ik ken persoonlijk enkele jonge hoog opgeleide Valencianen. Buiten de Spaanse taal kunnen ze zich begrijpbaar maken in het Engels. Maar verreweg onvoldoende om echt in een internationale werkomgeving te functioneren. Hun ouders kennen geen woord Engels. Met deze maatregel kan dit enkel erger worden. Vandaar ook het protest van vele ouders ter plaatse.

PS het totale inwonersaantal van die regio is 4,6 miljoen.
dit is echt wel het mooiere bochtenwerk, Pajoske!

maar daar had jij het niet over, jij had het helemaal niet over inhoud, je reactie was deze :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Een troost voor onze flaminganten. Zij zijn niet de enige navelstaarders in Europa.
pure dedain voor culturele eigenheid van een regio.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden