Los bericht bekijken
Oud 10 september 2017, 21:40   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
zegt staatssecretaris Zuhal Demir (N-VA) in De Morgen van 10.09.17.
/
Niet-persoonsgebonden kenmerken (zoals religie waarvoor men kiest) en a fortiori persoonsgebonden kenmerken (huidskleur en afkomst) bepalen dus niet wie je bent. Wie het tegendeel beweert, is een racist.

We zullen maar zwijgen over de opmerkingen van De Wever over Berbers ("Dat zijn zeer gesloten gemeenschappen, met een wantrouwen tegenover de overheid"). Of over de uitspraken van Francken ("Ik kan me wel iets voorstellen bij de economische meerwaarde van de Joodse, Chinese en Indiaanse (sic) diaspora, maar minder bij de Marokkaanse, Congolese of Algerijnse").

Peumans is het alvast niet eens:



Afkomst is volgens Peumans dus een zeer belangrijk kenmerk van de Joodse identiteit volgens de brave man (11 juli 2010). Maar volgens Demir is Peumans dus een racist...

Moedertaal bepaalt dus niet wie je bent. Het tegendeel beweren is racistisch. Mevr. Demir kan haar conclusies dus trekken en een andere partij zoeken.[/quote]

Jij lukt er alleszins niet in om de zaken op een mooi rijtje te zetten.
Wat een gespring van de hak op de tak.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden