Los bericht bekijken
Oud 11 december 2017, 12:43   #28
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mensen;

DIT weekend,van de 9de en de 10de zeker kijken naar Polspoel op Kanaal-Z.
Daar stelt Meneer Reeckmans,LDD,momenteel nog burgemeester van Glabbeek zijn nieuw boek "De Vlaamse Ziekte" voor....

Het gaat over de intercommunales(jawel) en de zitjes.....en de gevolgen voor ons,verbruikers van energie en water...


Kort:
Het eigen vermogen (dat is na investeringen en kosten ) van al die intercommunales stijgt,gezamelijk IMMENSE bedragen terwijl ondertussen de facturen voor ons allemaal stijgen.....

Het is een SCHANDE.....

Al die stijgingen van betreffende facturen om "technische" redenen zijn gewoon QUATCH.....het is om een systeem in gang te houden en honderden veelal overbodige- politici,een inkomen te bezorgen...

En nee,we moeten heus niet kappen op "de Walen" of "de Brusselaars" ,een interne Vlaamse staatshervorming is MEER dan nodig.....inclusief de gemeentes.......

In Glabbeek hebben ze al een burgemeester die al het "proces" gedaan heeft en ongetwijfeld probeert te doen wat hij kan....maar hij kan het niet alleen,vele andere burgemeesters zullen hem moeten helpen.



Ik zit te KOKEN van woede....ja,op ALLE partijen.....
Uitreraard zitten er veel te veel politiekers in de intercommunales.
Het zijn de gemeenten die deze intercommunales beheren en die willen uiteraard allemaal een vinger in de pap.
Ik vraag me dan toch af hoe kun je dat kunt verhelpen?
Alle gemeenten willen daar immers een vinger in de pap.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden