Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2011, 11:15   #13
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is het inderdaad, ik weet trouwens veel van die straatjes die voorang van rechts hebben, waar je pas ziet dat er een straat is als je al op het kruispunt bent.

Voorang van rechts is een van de meest stupiede vormen van voorang verlenen die er bestaat.
Hier in de buurt is een straatje dat voorrang krijgt op de hoofdstraat en dat uit een hoek van 30° op die hoofdbaan komt. Het verkeer dat voorrang krijgt komt als het ware van achter diegene die rechtdoor gaat....op de hoek staat notabene nog een kapelletje om nog meer zicht te belemmeren. En wees gerust dat diegenen die de weg hier kennen, die voorrang, zonder kijken, ook nemen.
Jammer dat het verboden is om enige vorm van intelligentie te gebruiken in het verkeer....

Twee weken geleden:
Met de auto en aanhanger, geladen met 25 pakjes hooi, rij ik tegen 35/uur op een straat, rechtdoor. Op 50 meter van een T zie ik een andere wagen stoppen aan het kruispunt, hij komt voor mij van rechts, ik minder nog snelheid. Aangezien hij stopt rij ik dus tegen 25km/uur verder. Net als ik bijna ter hoogte van zijn wagen ben beslist die idioot om verder te rijden. Met piepende banden, vanwege het gewicht achter mij, toch nog kunnen stoppen en hem vervolgens blauw verweten. Beiden gestopt, maar hij is snel verder gereden toen ik met mijn klein houten balkje in de hand was uitgestapt.....

Laatst gewijzigd door lantjes : 20 juni 2011 om 11:16.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden