Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2017, 08:00   #15
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

M.b.t. de aanpak en communicatie van deze kwestie blijkt België eens te meer zijn naam alle eer aan te doen en blijkt het niets uit het verleden geleerd te hebben. Slechte communicatie, slechte organisatie, hypocrisie en verdoezelen van de feiten zijn blijkbaar nog steeds intrinsieke eigenschappen van België.

Even kijken; een bedrijf dat zelf analyses uitvoert meldt zelf aan het FAVV dat het fipronil in zijn eieren heeft aangetroffen, waarop deze laatste ook met analyses begint.

Mijn vraag nu; blijkbaar werd er nooit getest op deze substantie - hoe lang is dit spelletje dan wel al niet aan de gang?

In Duitsland en Nederland neemt men duidelijke en doortastende preventieve maatregelen. Vooral in Nederland werden hoge gehaltes vastgesteld. Volksgezondheid primeert duidelijk op economie zoals het zou moeten zijn.

In België komt de woordvoerster van FAVV met haar blauwe ogen doodleuk melden dat er hier geen probleem is, maar zegt uiteindelijk wel dat er ook al wel bedrijven zijn geblokkeerd. Contradictie??

Nu stil ik mij de vraag hoe het komt dat in Nederland de concentraties hoog kunnen zijn en dit in België niet het geval zou zijn?

Ze zijn met hetzelfde product behandeld, dus ik zie niet in waarom dit per land verschillend zou zijn.

Uiteraard is het ook weer zo dat er een Belgische sjoemelaar - gangster bij betrokken is die het product gebruikte.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden