Los bericht bekijken
Oud 6 november 2017, 23:38   #22
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Waarom zou iemand die verkozen is om in een parlement te zetelen tegen de wet mogen handelen, anders dan een burger

Dat is de eerste vraag

De tweede vraag, zal zijn: waarom zou die een andere behandeling moeten krijgen dan een andere burger, is niet iedereen gelijk voor de wet?
Neen, niet iedereen is gelijk voor de wet. Ooit gehoord van parlementaire onschendbaarheid ? De Spanjaarden zijn gelijker dan de Catalanen. Zij hebben de macht.

Wat doe je als die wet niet deugt ? Ik lees een aantal redeneringen van wet boven wet (VN, Rechten van de Mens). Ik lees over 'het volk is soeverein'. Ik lees over gebruik je gezond verstand. Ik lees over legalisme en legitimiteit.
Allemaal mooie woorden en veel spuug. Hier, nu en vroeger geldt slechts één wet : de brute macht.

Zolang niemand met meer macht Spanje doet inbinden zullen de Catalanen moet wachten op een zwak moment van een Spanje zonder vrienden.

Laat deze story een stichtend voorbeeld zijn voor alle Vlaamse onafhankelijkheidsstrijders.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 6 november 2017 om 23:39.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden