Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2007, 14:33   #17
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
een moedige strijd illuSionS667
Dank je

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
(hebben de twee grote SS trouwens een betekenis?)
Hier is mij al eerder op gewezen, maar ik kan u verzekeren dat het hier om een puur esthetische maatregel gaat en je daar geen ideologische achtergrond voor moet zoeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
maar telkens een topic hierover openen hoeft niet. Dat mensen jaren op die collaborateurs hebben moeten zien die wijn dronken, rijker werden enzovoort kan wel eens tot wraakgevoelens leiden. U haalt het zelf boven, er was geen controle meer...
als nu blijkt dat X verschillende verkrachtingen enz op zijn kerfstok heeft, zou een groot deel van de bevolking die ook willen lynchen, maar wij rekenen (meestal toch) op de politie en de rechtstaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat zal allemaal gebeurd zijn, juist... en waarom kom jij daar mee aandraven? Tijdens en na oorlogen gebeuren er vreselijke dingen die niet goed te praten zijn, zowat over ter wereld. In sommige landen hebben ze niet eens een oorlog nodig om de mensen op die manier te behandelen, is het "business as usual" om tegenstanders op een mensonterende manier te behandelen. Daar kun je waarschijnlijk honderd(en) boek(en) mee vullen. Dus: waarom juist dat, en waarom nu?
Maar ik denk wel dat ik het begrijp, hoor...
Het doel van deze en andere posts mbt de geschiedenis is om aan te tonen dat wat in onze geschiedenisboekjes staat wel heel zwart-wit is en dat er enorme grijze zones zijn die worden genegeerd. Niemand kan ontkennen dat Duitsland grote oorlogsmisdaden heeft gepleegd, maar ons verzet en de "bevrijder" heeft zich niet beter gedragen.

Deze en gelijkaardige draden dient als herinnering dat er in oorlog geen goeden en slechten zijn, maar enkel slechten... en dat de winnaar zichzelf altijd afschildert als de held en de tegenstander als de duivel. Er zijn maar weinig mensen die dit echter inzien, en deze rammelen voortdurend de mantra's af die door de geallieerde "bevrijder" zijn gecreëerd.

Het is erg cynisch hoe bijvoorbeeld anti-globalisten de Amerikanen tijdens WO2 huldigen en vandaag in Irak de huid volschelden, terwijl het gedrag van het Amerikaanse leger en de geopolitieke doelen van de Amerikaanse regering op al die tijd amper zijn veranderd.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden