Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2006, 14:41   #1
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard Papieren printing als stembevestiging

ps : sorry in dit subforum is het blijkbaar niet mogelijk een poll bij een onderwerp te plaatsen. In de hoop hierbij het juiste subforum te hebben aangedaan zit ik met de volgende vraag:
Ik zou graag een topic opstarten met de volgende vraag:

Voor of tegen het invoeren van een papieren printing ter bevestiging van de uitgebrachte stem bij het electronisch stemmen?

Kan iemand mij verklappen bij welk subforum ik dat moet doen en hoe ik voor dit thema een peiling kan organiseren?
Daarenboven zou ik het, als in chronisch tijdnood verkerend PC analfabeet, ten zeerste op prijs stellen moest iemand dat in mijn plaats doen.

Maar dat laatste zal waarschijnlijk wel "a bridge to far" zijn zeker?
Waarvoor mijn excuses trouwens...
Onze vriend Fieseler kwam met dit idee . Ik heb er zo mijn vragen bij ... helpt dit om de stemming "geheim" te houden ? Stel dat die printversie inderdaad in gesloten enveloppe aan de stemmer overhandigd zou worden, bestaat er dan niet het gevaar dat een belanghebbende derde de burger zijn stem zal trachten te ontfutselen om na te gaan of hij wel "goed" gestemd heeft ? Men zou die prints natuurlijk in een alternatieve stembus kunnen deponeren om daarmee de electronische stemmen te controlleren.

Misschien toch maar een aktie voeren : "ik wil mijn potlood terug"


__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 19 oktober 2006 om 14:50.
1handclapping is offline