Los bericht bekijken
Oud 2 oktober 2017, 18:02   #16
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat stond er vorige week in de gazet, omtrent de procedure van totstandkoming van de wet ?
Niet gelezen ?

We zijn akkoord dat het veel te laat is, we zijn akkoord dat de tsjeefse minister van justititie niet veel soeps is, maar eerstdaags gaat de nieuwe wet wel in uitvoering.
Volgens de nieuwe wetgeving op het kraken van huizen*kunnen alleen de vrederechter of de procureur tussenkomen. Het kan een week duren eer de krakers uit het huis kunnen worden gezet.© Belga
Geldklopperij???????

Probleem is de mentaliteit dat al decennia heerst tegen huis eigenaars.
Ok, overal zijn er bedriegers en er bestaan zeker huisjesmelkers. Maar ik stel vast dat huizen die aangekocht werden met een lening in Marokko/Turkije, veelal worden onderverhuurd en bewoond door verschillende families. De huizen voldoen zeker niet aan de brandveiligheid enz. maar daar doet Gent niets tegen.

Er zijn massa's wetten en regels dat de eigenaar moet volgen, belastingen betalen bij aankoop, op bezit en op de inkomsten bij verhuur. Echter en huis dat enkele weken zou leegstaan en gekraakt word daar moet de eigenaar terug voor opdraaien is er een tolorantie ten aanzien van de kraker!!! Met drogreden dat er geen afdoende degelijke wet is om de eigenaars te beschermen. Gortig gewoon!!! En nu zal het zijn....alleen de vrederechter of de procureur kan tussenkomen!!!!! Manipulatie en Geldklopperij??????

sp.a pakt waar het zit/zat, dus de eigenaars zoveel mogelijk doen betalen was hun moto.
Maar huidige tendens in Gent is toch wel het gevolg van Extreem links Agalef-Groen druk op sp.a om de eigenaars te negeren en om de krakers te steunen bij hun verwerpelijke praktijken. Extreem links Agalef-Groen is zelfs van mening net als Ecolo, PS en PVDA dat en woning geannexeerd moet worden om vreemden onderdak te verschaffen!
Alleen extreem linkse bedenkt zo iets! Heeft géén respect voor de eigendom van de mensen in hun streven naar “alles AAN en VOOR de staat”
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 2 oktober 2017 om 18:04.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden