Los bericht bekijken
Oud 1 februari 2013, 19:06   #49
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Er is een verschil tussen interesse in racistische cafépraat en interesse in politiek. Cafépraat komt typisch van onbeholpen malcontenten die, ongehinderd door enige politieke kennis, hun emoties uitbraken op fora.
Koester jij dan de perceptie dat het gros van NVA-gezinden op dit forum dan platte racisten zijn genre... tja, ik kan er hier spontaan een paar opsommen, maar dat zijn volgens mij geen NVA-stemmers...

Als je het hebt over het gebruik van plattitudes, de verbastering van namen, het marginaliseren van politieke opponenten, en hier en daar al eens een zeldzaam negatief sentiment jegens allochtonen, en dan nog in het bijzonder tegenover de islam, dan denk ik dat zowel Vlaamse als Belgische nationalisten zich daaraan bezondigen.

Voor het rabiate racisme zul je toch eerder bij VB'ers moeten aankloppen, maar die aan NVA koppelen is wel heel erg kort door de bocht, zeker gezien het feit dat sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen de hardcore VB-stemmers alles uit de kast halen om NVA door de mangel te halen. Ik denk spontaan aan een Demper, maar er zijn er hier heus heel wat meer actief.

Ik vind je opmerking dan ook onterecht, ongegrond stigmatiserend zelfs.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline