Los bericht bekijken
Oud 5 december 2017, 11:26   #829
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Wat weten we precies over de kernwapens van Noord-Korea?

Citaat:
Wereldwijd groeit de ongerustheid over een kernoorlog nu het spierballenvertoon tussen de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un en de Amerikaanse president Donald Trump steeds verder lijkt te escaleren. Maar wat is er precies geweten over het nucleaire arsenaal van Pyongyang? De Amerikaanse kernwetenschapper Siegried S. Hecker volgt de ontwikkelingen op de voet en ziet sterke vooruitgang aan Noord-Koreaanse zijde, ”Maar: Noord-Korea zal nog minstens twee jaar nodig hebben vooraleer het een raket mét kernkop kan bouwen die krachtig genoeg is om het Amerikaanse vasteland te bereiken”, zo schrijft hij in het magazine Foreign Affairs.
Dat de ongerustheid in de wereld in stijgende lijn gaat dat weet ondertussen iedereen al wel.

Toch denk ik dat men nog niet te snel over zal gaan tot een oorlog, zeker géén atoomoorlog. (wie van beide heren gaat de eerste zwaar vernietigende bom gooien?)

Ik blijf zelfs van mening dat dit 'toneeltje' wat beide heren weten te spelen in scene gezet is om de één of andere reden.

Zoals u met zen allen wel weet kan ik mij soms serieus vergissen.

Maar dat vernissen is-en blijft menselijk.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 december 2017 om 11:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden