Los bericht bekijken
Oud 26 november 2016, 07:54   #77
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
... en het meest ergerlijke is dan nog als je dat verhaaltje probeert war kracht bij te zetten door zever van flutsites.

Ik heb het je al eens vertelt ( tijdens die Egyptenaren, Maya's, etc ) al die zaken zijn voor 99% vrij makkelijk te achterhalen en de resterende 1% daar weet men misschien niet precies het fijne vanaf maar dat wilt niet zeggen dat ze niet haalbaar waren.
Dus misschien moet ge nog maar eens een lijstje opstellen met bouwsels of andere zaken waarvan het compleet een raadsel was (geen flutsite-meningen maar wetenschappelijke bronnen graag ) om zoiets te verwezenlijken met de middelen die er toen voor handen waren.
Ik heb geen flutsites gegeven in dit topic. In feite heb ik helemaal geen sites opgerakeld als het om dat gaat.

Het punt is Praha, NU met de huidige wetenschap is dat makkelijk te achterhalen; maar dan nog... Die kennis is verloren gegaan. Vraag een Maya hoe en wie hun piramides bouwde en ze halen hun schouders op, Egyptenaren inclusief. Dat is gewoon op een punt in tijd verloren gegaan. Toen de Spanjaarden op de nieuwe wereld toekwamen en vroegen wie al die architecturen had gebouwd wist geen inwoner dat.

Waarom moet dat anno 2016 nog achterhaald worden daar wij mensen alles op papier bijhouden? Wij archiveren alles, maar iets is verloren gegaan in één knip. Er staan bouwplannen in de bijbel voor een synagoge waar nu alleen nog maar een klaagmuur van overschiet, als ik me niet vergis.
Die kennis is er nog, maar hoe een piramide gebouwd wordt en vooral waarom is een raadsel. Our best guess is....
En ja er zijn piramides die als laatste rusthuis fungeren, maar lang niet diegene waarover ik spreek.

Ik ga geen lijstje opmaken. Iemand als U weet perfect wat ik bedoel na jaren discussie. Het punt is niet alleen "hoe" dat is gebouwd. Die kennis is verloren gegaan, dat is het punt. En niet alleen in Egypte, wereldwijd.
Peche is offline   Met citaat antwoorden