Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2007, 20:58   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Het probleem is wel dat er dan genoeg flikken moeten zijn om zowel de camera's te bemannen als om op te treden. Anders heeft het weinig zin.

We kunnen inderdaad het volgende proberen zoals men nu reeds in bepaalde wijken in Engeland toepast. Men laat particulieren in eigen beheer hun hele gevel vol camera's hangen waarmee ze hun hele straat kunnen bespioneren. Uiteraard enkel voor de goede zaak. Ongezonde nieuwsgierigheid is geen beletsel voor mensen die niets te verbergen hebben.



Als je dan niet tot een van die categorieën behoort, kun je misschien ineens een onderhuidse GPS-chip laten inbrengen, rechtstreeks gelinkt aan een of ander localisatietesysteem dat bij de federale politie kan geïnstalleerd worden.
Als ik me goed herinner, was er geen enkele flik die de beelden op het moment zelf gezien heeft, bij de moord op Joe Van Holsbeek. Niet de beelden in het station, en niet de beelden terwijl ze wegliepen langs die straat.
Kan iemand zich voorstellen hoe de zaak ervoor gestaan had zonder die beelden?

Wat in hemelsnaam moeten de federale flikken aanvangen met de wetenschap waar ik mij bevind en wanneer. Zouden die daar een half kilobytje geheugen aan willen besteden op het grootste komputer?

Ik begrijp niet waarom er hier zoveel mensen zo erg paranoid zijn.
Meehuilen met de wolven in het bos ? Zoiets van "we hebben dat gelezen in een science-fiction roman, we hebben dat gezien in de bioskoop, en nu zal dat wel allemaal realiteit zijn, oh wat zijn we mee met de aktualiteit".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden