Los bericht bekijken
Oud 17 december 2016, 07:55   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Waarom weeral 2 maal?
Is het om uw fout recht te zetten?
Maar efficiënt werken doen 'wij' en ondertussen werken 'wij' nog hard.
En 'wij' doen altijd ons best.
En 'wij' leren altijd en 'wij' doen altijd aanpassingen.
Waarom twijfelt u daar aan?
Ondanks hetgeen ik tweemaal postte, heeft u niet begrepen wat efficiëntie inhoudt.

Ik ga een voorbeeldje geven uit een studie die werd gedaan in een WZC, dit WZC haalde heel slechte cijfers, ik ga hieronder één kleine aanpassing beschrijven, een aanpassing die toch een fikse besparing opbracht.

Het linnengoed van de bedden moest ververst worden.
Degene die dat deed, reed met een kar proper linnengoed door de gang.
Na het verversen liet ze het vuil linnengoed in de kamer liggen, totdat ze alle kamers gedaan had, dan ging ze weer iedere kamer in om het vuile linnengoed op te halen.

De externe firma stelde voor om de karren iets aan te passen, waardoor bovenop de kar het zuivere linnengoed lag en onder in de kar het vuile linnengoed.
De tijdsbesparing in een WZC met 100 bedden was ongeveer 60 minuten per keer.

Moesten die mensen harder werken? nee
Werd er efficiënter gewerkt? ja

De studie werd gemaakt door een gerenommeerd bedrijf dat zelf meer dan 20 rustoorden uitbaat, onze firma stond in voor de aanpassingen van het één en ander.

PS: Er werden veel meer aanpassingen gedaan, maar dit was echt een voorbeeldje hoe je met weinig geld veel kan besparen.
De aanpassingen aan de 4 karren bedroeg geen 1000 euro (beetje RVS materiaal en enkele uurtjes werk) voor de 4 karren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden