Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2017, 15:27   #38
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Waar haalt gij dat uit mijn redenering?
Je schreef letterlijk dat Bracke geen contributie leverde voor de winstcijfers van Telenet.
Je schreef letterlijk dat politici in die adviesraden zitten voor hun macht.

Koppel dat nu eens aan elkaar.

Citaat:
Nee nee! het is nog steeds belangenvermenging. maar ook passieve corruptie.
Beide sluiten mekaar niet uit.
Weer dat buikgevoel. Winderig?

Citaat:
Wat een dom argument! Gij vraagt mij om iets te weten dat ik per definitie niet kan weten.
Als ik naar bracke of telenet bel, en vraag voor de notulen van die vergaderingen, dan ga ik dat zeker niet krijgen! En dat is niet toevallig. Want de reden waarom we nu weten dat die 'advies raad' bestaat, is omdat iemand de vertrouwelijkheids clausule heeft verbroken. Op voorhand was het dus het opzet: 'wij wensen geen pottenkijkers'. Waarom denkt ge?
En pas, Niet te naïef denken!
Wat magertjes om te spreken van passieve corruptie en belangenvermenging hé.

Citaat:
Welke stelling heb ik zelf 'onderuit' gehaald?

En let op: uw verbeelding is niet de werkelijkheid.
Zie boven.
Ofwel heeft Bracke geen macht, maar dan klopt het niet met je stelling dat politici in die bestuursraden zitten voor hun politieke macht, laat staan met uw stelling dat er sprake zou zijn van passieve corruptie.

Ofwel heeft Bracke wél macht en heeft hij ze gebruikt om bepaalde zaken te faciliteren. Dan rijst de vraag waarom Telenet Bracke zou vragen zijn politieke invloed aan te wenden als dat geen positief resultaat zou opleveren voor Telenet, wat je eerste stelling was.


Citaat:
Ik heb een woord vergeten. Dat is heel erg.

Waar heb ik het gehad over wetteksten?
Al wat verboden is, staat doorgaans in een wettekst en/of regelgeving.

Citaat:
Ik heb gewoon over het principe. Dat gij blijkbaar niet kent. En blijkbaar vindt ge dat niet erg dat ge dat niet kent.
Hoe dwing je principes af als zijnde een verbod zonder wetteksten/regels?

Nochtans is corruptie, waar jij op alludeert, meer dan louter een inbreuk op een blijkbaar ongeschreven principe.


Citaat:
En toch is het waar!


Nee! Gij begrijpt blijkbaar niet wat ik bedoel met een petje!
Tja.

Citaat:
Dat is uw mening. Maar daar gaat het niet eens over.


Het gaat over conflicterende belangen! Snapt gij dat nu echt niet?
"Kom dat zien! Kom dat zien!".
"Een politicus die meer dan één belang dient. Werkelijk uniek en ongezien. Kom dat zien!".

Citaat:
Ik heb veel lef, maar om u naïviteit toe te dichten, heb ik die niet moeten bovenhalen.
Hier wel en zondagmorgen op het speelveld ook. Vergeet straks wel niet de afwas te doen hé.

Citaat:
Heb ik ooit iets over een gevangenis of een wettekst gezegd? Ik heb het wel over deontologie gehad. Gij leest zaken opzettelijk verkeerd.
Je blijft dan ook opzettelijk vaag met uw petjes als er wordt gevraagd naar waar, hoe en wanneer.
Dan kom je af met 'dat kan ik niet weten'.

Citaat:
Ik moet niets. Uw bovenstaand vb is zo vaag en onduidelijk, hoe ondersteunt dat uw stelling? en vooral.... wat is eigenlijk uw stelling?
Balk ... splinter ... oog.

Citaat:
Ha ha ha ha!

Grappig!

Er zitten geen politici in de bestuursraad van Telenet.
Niet in het moederbedrijf nee. Maar mocht je de heisa rond Telenet Vlaanderen en de politici Verbist en Kennis je ontgaan zijn...

Citaat:
Ah ja, en daarom zit bracke in die advies raad! Ok, en ik dacht dat hij daar niets zat te doen. maar bracke heeft gemeentelijke kadastrale info die telenet op geen andere manier kan bekomen ....
Ja, dat kan natuurlijk ook nog. Bracke had de politieke macht, maar deed er niets mee en dus had hij geen contributie geleverd (rechtstreeks, noch onrechtstreeks) aan de balans van Telenet.
Maar hoe zit dat dan met die petjes en passieve corruptie?

Citaat:
En wat is .... uw stelling?
Uw tegenstelling.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden