Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2017, 19:08   #40
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je schreef letterlijk dat Bracke geen contributie leverde voor de winstcijfers van Telenet.
Je schreef letterlijk dat politici in die adviesraden zitten voor hun macht.

Koppel dat nu eens aan elkaar.
Heel gemakkelijk! wat ik bedoel is dat de 12 000 euro per jaar op geen manier boekhoudkundig gecompenseerd is door een effectieve prestatie van Bracke. Bvb doordat hij een tip heeft gegeven voor een goedkopere leverancier voor kabels waardoor telenet 13 000 Euro heeft bespaard. Winst : 1000 Euro.
Dat is het dus niet, en dat wordt ook niet verwacht.

Het gaat hier dus om lobby macht. Een systeem goed uitgebouwd in de US, en dus hier ook ingevoerd door de CEO van Telenet. Men wil invloed uitoefenen op de wetgeving, bvb om te voorkomen dat telenet zijn prijzen moet laten zakken.

Snapt ge het verschil? Waarschijnlijk niet, maar da's niet erg.

Dat gij denkt van mij een discussie te kunnen winnen is eigenlijk al grappig...Ik heb u al zoveel keer afgedroogd, maar blijkbaar denkt gij dat ge toch nog een kans maakt??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht


Weer dat buikgevoel. Winderig?
Ge begint weer vieze dingen te schrijven, zoals vorige keer.. Ge kunt dat niet laten hé. Kaka en pipi, sex. Uiteindelijk komt het daarop neer voor u. En veel variatie zit er niet op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht



Wat magertjes om te spreken van passieve corruptie en belangenvermenging hé.
Nee!
laten we even Verstrepen aan het woord en zijn ervaring met Telenet.
Ex-parlementariër Jurgen Verstrepen (destijds LDD) is iets meer uitgesproken: “Toen LDD in 2009 hoge toppen scheerde, waren er verkennende gesprekken tussen onze partij en de lobbyist van Telenet, Francky De Coninck. Er was een kans dat LDD toen zou kunnen deelnemen aan de regeringen en Telenet wou de grond aftasten. Ik herinner me een later gesprek met een boze De Coninck. Telenet moest toen omwille van een beslissing van Mediaminister Ingrid Lieten in 2013 een bereikvergoeding betalen aan de regionale omroepen. De lobbyist vroeg zich luidop af waarvoor de adviesraad in feite betaald werd.”

Voila, dit heb ik net gevonden, en bevestigt 100% wat ik al de hele tijd verkondig. Het is niet dat ik een profeet ben. Ik geloof gewoon niet dat Telenet geld uitgeeft aan politici om 'advies' te krijgen. Ik ben namelijk niet NAIEF!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht



Zie boven.
Ofwel heeft Bracke geen macht, maar dan klopt het niet met je stelling dat politici in die bestuursraden zitten voor hun politieke macht, laat staan met uw stelling dat er sprake zou zijn van passieve corruptie.

Ofwel heeft Bracke wél macht en heeft hij ze gebruikt om bepaalde zaken te faciliteren. Dan rijst de vraag waarom Telenet Bracke zou vragen zijn politieke invloed aan te wenden als dat geen positief resultaat zou opleveren voor Telenet, wat je eerste stelling was.
ge vergeet een 3e 'ofwel':

Telenet richt een geheime adviesraad op om te lobbyen voor zijn eigen belang via politici, die niemand mogen vertellen dat ze betaald worden door telenet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht


Al wat verboden is, staat doorgaans in een wettekst en/of regelgeving.
Hoe dwing je principes af als zijnde een verbod zonder wetteksten/regels?
Maar gij weet gewoon zo weinig! Gij vindt dat belangenvermenging geen probleem is zolang dat er geen wet over bestaat?
Gij begrijpt ook het verschil niet tussen een ethisch principe (in dit geval :men kan geen 2 meesters dienen), en toepassing in wetten en deontologieën.
Mijn vorige syndicus is veroordeeld voor belangenvermenging. Hij liet werken uitvoeren aan zijn gebouwen door de firma van zijn broer. Hij kreeg 20 maand voorwaardelijk. Ik ga u huiswerk geven. Als ge 'conflict of interest' en 'law' googelt gaat ge wetten van over de hele wereld vinden!
Dat principe wordt trouwens OVERAL toegepast! Als België tegen Nederland voetbalt, welke nationaliteit denkt ge dat den arbiter heeft? dat is heel gemakkelijk: het zal genen Hollander zijn en genen Belg. Omdat dit ook een balangenconflict zou zijn. Een Belgisch arbiter heeft er belang bij dat België wint, maar hij moet neutraal fluiten. En we gaan ervan uit dat dat niet kan. Iedereen gaat daarvan uit.
Buiten gij...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Nochtans is corruptie, waar jij op alludeert, meer dan louter een inbreuk op een blijkbaar ongeschreven principe.

Alleen voor u is een belangenconflict iets abstracts en ongeschreven...
Zucht ....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht


Tja.



"Kom dat zien! Kom dat zien!".
"Een politicus die meer dan één belang dient. Werkelijk uniek en ongezien. Kom dat zien!".
Dat mag! Ze moge niet conflicteren. Wat snapt gij daar niet aan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht


Hier wel en zondagmorgen op het speelveld ook. Vergeet straks wel niet de afwas te doen hé.
Dit snap ik niet. Goed dat ge zelf om uw grap kunt lachen....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht


Je blijft dan ook opzettelijk vaag met uw petjes als er wordt gevraagd naar waar, hoe en wanneer.
Dan kom je af met 'dat kan ik niet weten'.
Zo naief!!! Zo naief!!!! het feit dat ze het verborgen hielden zegt toch genoeg! Eerlijke mensen hebben niets te verbergen. Ge denkt toch niet dat ze zelf niet konden raden dat als het zou uitkomen dat de gazetten er vol van zouden staan?? Zoals nu ook gebeurt?
ZO NAIEF!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht


Balk ... splinter ... oog.
Ik vraag naar uw stelling, en ik krijg 3 woorden???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht


Niet in het moederbedrijf nee. Maar mocht je de heisa rond Telenet Vlaanderen en de politici Verbist en Kennis je ontgaan zijn...
De statement van Telenet is: “In tegenstelling tot concurrent Proximus zetelen in de Raad van Bestuur van Telenet Group Holding geen politici.
Dat bleek niet waar te zijn. niet verassend voor mij. Ik geloof niet dat statements van bedrijven een ethische zoektocht zijn naar de waarheid. Ik ben namelijk niet naief.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht


Ja, dat kan natuurlijk ook nog. Bracke had de politieke macht, maar deed er niets mee
Wow! Hoe wéét gij dat?.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

en dus had hij geen contributie geleverd (rechtstreeks, noch onrechtstreeks) aan de balans van Telenet.
Maar hoe zit dat dan met die petjes en passieve corruptie?
Ik heb dat hierboven al uitgelegd. Bovendien denkt Telenet er anders over. Zij waren jaren bereid om veel geld te betalen aan politici. Zij moeten toch wel het nut ervan inzien. Tenzij gij gelooft dat telenet een liefdadigheidsinstelling is voor politici die vinden dat ze nog niet genoeg verdienen met hun politiek ambt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht




Uw tegenstelling.
Zou het kunnen dat gij op de NVA stemt. Dat is de reden waarom ge Bracke verdedigt? En is er hier sprake is van een zekere hypocrisie?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 februari 2017 om 19:13.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden