Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2017, 15:41   #33
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Het christendom is deels voortgebouwd op het judaïsme. Dan lijkt het me al onlogisch om te beginnen dat het christendom op dat punt het tegendeel zou verkondigen als het judaïsme.
Niet het tegendeel, maar ook niet hetzelfde. Het O.T. komt uit het Judaïsme en het N.T. uit het Hellenisme.

Citaat:
Het zou ook niet logisch zijn dat men in het Nieuwe Testament verkondigt dat bepaalde daden fout zijn maar dat nergens vereist wordt dat je die fouten zou goedmaken. Dan hebben die regels van 'doe goed en zondig niet' eigenlijk geen enkele zin want dat betekent dan in de praktijk dat je eindeloos misdaden kan plegen zonder dat dat enige consequentie heeft.

Ik heb even gezocht en vind hier alvast een duidelijk citaat:

"Wie gestolen heeft, moet niet meer stelen, maar zich liever inspannen om met de handen goed werk te doen, om iets te kunnen delen met wie gebrek heeft." (Efeziërs 4:28, HSV2010)
Ik zie hier nergens staan dat de benadeelde in kwestie dient vergoed te worden.

Citaat:
Het christendom heeft méér dan twee miljard volgelingen. Dan kun je niet verbaast zijn dat er heel wat verschillende - ook foute - interpretaties bestaan.
Door de verschillen tussen O.T. en N.T. en de soms slordige geredigeerde teksten die daardoor elkaar tegenspreken. Vooral bij ' brieven ' van Paulus en Handelingen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden