Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2017, 11:41   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard Het Roode Kruis stelt me zwaar teleur ivm holebi's

Dat Rosse Kruis moet eens op zijn plaats gezet worden.

Wat voor drogredenen om een lesbisch meisje te vervangen door een hormonenbink.

titel: Rode Kruis schrapt lesbisch meisje van sticker
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170515_02882306

Citaat:
De stickeractie van het Rode Kruis brak dit jaar met 650.000 verkochte exemplaren een record, maar kreeg gisteren een pijnlijke kanttekening.

Merho, de geestelijke vader van De Kiekeboes en ontwerper van de sticker, vertelde dat het Rode Kruis zijn originele tekening liet aanpassen. ‘Op de sticker zie je hoe Fanny een jongen mond-op-mondbeademing geeft’, zegt Merho. ‘Bij wijze van grap faken in de achtergrond enkele kerels een flauwte, maar oorspronkelijk zat daar ook een meisje bij. Een statement voor de holebigemeenschap, dacht ik. Maar de mensen hogerop zagen het meisje liever verdwijnen omdat het publiek het niet zou begrijpen. Ik dacht nochtans dat we in 2017 leven.’

‘We snappen Merho’s intentie, maar vonden dat het de aandacht te veel afleidde van de humor’, reageert An Luyten van het Rode Kruis. ‘Wij steunen diversiteit, maar bij onze sticker moet de grap in een oogopslag duidelijk zijn. We legden het eerste ontwerp voor aan een testpubliek, en zij begrepen het niet goed. Maar het was niet de bedoeling om een lesbisch meisje te weren.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 mei 2017 om 11:42.
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden