Discussie: gehackt?
Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2016, 14:17   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wat in deze draad aanvankelijk werd voorgesteld als een ernstig probleem waarvoor verantwoording werd gevraagd vanwege moderatoren en/of forumeigenaars, als iets waarvoor mails werden rondgestuurd en telefoontjes werden gepleegd, als iets waarvoor een forumdeelnemer nuttiger te besteden tijd verspeelde door “met een VPN vanuit verschillende landen te proberen op het forum te geraken”, en als iets bovendien waarvoor een moderator openlijk onschuldig meent te moeten pleiten en een forumeigenaar bloedernstig excuses aanbiedt, blijkt dus uiteindelijk als helemaal geen probleem meer voorgesteld te worden van zodra ik middels post 72 de voor de hand liggende oplossing suggereer, die weliswaar inhoudt dat elkeen een beetje zakgeld ophoest.

U, mevrouw, ziet daarin kennelijk zelfs aanleiding om enerzijds een sneer te poneren over “het proberen om Vlaanderens grootste politieke forum voor een appel en een ei in te pikken”, maar deze anderzijds te combineren met de stelling dat “dit forum zijn houdbaarheidsdatum al een tijdje heeft overschreden en vroeg of laat zal doodbloeden”, daaruit concluderend “en er nog meer geld aan uitgeven dan hij al deed zie ik Maarten niet doen”.

Ofwel is dat andermaal een voorbeeld van voor buitenlanders niet te doorgronden typisch Belgische logica, ofwel toont u ermee aan ongetwijfeld onbewust en ongewild aan de rationele kern van de gesuggereerde oplossing voorbij te gaan. In die optiek is het wellicht nutteloos om u er op te wijzen dat het helemaal niet over “proberen in te pikken” maar vanzelfsprekend over het proberen te redden en nieuw leven in te blazen gaat van een initiatief dat in de huidige omstandigheden ruim verwaarloosd wordt, en dat middels de gesuggereerde oplossing van de huidige forumeigenaar nadien uiteraard niet meer verwacht wordt dat hij aan het forum nog tijd zou besteden die hij niet meer blijkt te hebben, noch dat hij er nog meer geld zou aan uitgeven dan hij al deed (wel integendeel, hij zou een deel van zijn eerder verspeeld geld recupereren).

Maar ach.... ik geef nederig toe dat ik al te dikwijls nalaat oog te hebben voor hetgeen hier in deze draad en per uitbreiding op gans dit discussieplatform misschien niet voor uzelf maar toch voor de meeste forumdeelnemers in wezen aan de hand is : een bezigheidstherapie om het gemis aan sociaal contact bij te passen, en/of om de tijd sneller te doen voorbijgaan voor degenen die de nodige zin tot inzet en motivatie in hun werksfeer of in hun studie zijn kwijtgeraakt. Klagen om te klagen, en/of oneindig doch inert rondjes draaien in de inmiddels louter gepolariseerde discussie om de discussie die nog enkel neerkomt op het zich middels zelfbedrog en indoctrinatie standpunten laten aanmeten die een plaatsje verzekeren in een welbepaald kamp van vermeende gelijkgestemde vrienden die mekaar er van overtuigen dat alle anderen noodzakelijkerwijs vijanden zijn. Een beetje schrijnend wellicht, maar des mensen, en derhalve als dusdanig te aanvaarden.

Kortom, voor wat deze draad en de aanleiding daartoe betreft heb ik inmiddels begrepen en genoteerd : much ado about nothing.
Gwylan. Is Facebook geen alternatief voor jou ?

Volgens mij niet. Omdat een forum meer mogelijkheden biedt dan een wild sociale netwerksite.

Je hebt dus gelijk. Maar bekijk alles in perspectief. Veel forumleden reageren ondertussen niet beter dan een doordeweekse Facebook-gebruiker. Wat ze schrijven zijn ze vijf seconden later vergeten ..
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 4 januari 2016 om 14:22.
Rudy is offline