Los bericht bekijken
Oud 22 september 2017, 10:39   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Waarom vindt u dat de Sint oplichting en crimineel is? En waarom is kabouter Plop dat niet?
Toelichting en rechtzetting:
- godsdienst is oplichting.
- een verhaaltje om de kinderen iets wijs te maken enz., is geen oplichting. Maakt wel deel uit van onze cultuur en geschiedenis. Wordt wel zwaar commercieel geëxploiteerd.
- Plop is geen oplichting. Wel commerce. Zware commerce.

Mijn woordgebruik, namelijk Europese islam, is niet zo accuraat. Ik zal voortaan het woord 'verlichte islam' gebruiken.
Het voornaamste kenmerk er van is dat de verlichte islamiet erkent dat in het maatschappelijke leven, de wet boven de godsdienst staat.
Blokkers moeten dus niet janken: zo'n mensen bestaan wel. Ze zijn nog lang niet talrijk genoeg, en er komen er veel te veel anderen binnen, maar ze bestaan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden