Los bericht bekijken
Oud 23 september 2008, 19:53   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als je tegenwoordig je oude (brandstofverslindende en CO2-spuiende) auto inruilt bij aankoop van een nieuwe krijg je vaak een recyclagepremie.

Krijg je ook van ergens een premie als je een oude (en ook weer brandstofverslinde en zo) auto gewoon afdankt? Maar geen nieuwe in de plaats koopt?

Het zou absurd zijn als dat niet zo is maar ik vind alleen iets over recyclagepremie's terug mits aankoop van een nieuwe...
Wie gaat dat betalen?

Nee... gewoon autobouwers die je een extraatje geven als je een nieuwe auto koopt onder het mom van milieuvriendelijkheid. Hebben ze meteen je oude auto om er stukken uit te halen en zo of gewoon doorverkopen voor export naar Afrika. Daar kunnen ze dan weer hun CO2 en roet kwijt. Nu ja... beter dan oude auto's op de baan te houden hier. Ik vind die oude VW kevertjes bijvoorbeeld wel leuk, maar die dingen zuigen benzine alsof we dat nog 10.000 jaar uit de grond kunnen blijven pompen. En ik zou niet graag een ongeval hebben met zo'n old-timerke.

Een aantal jaartjes terug hadden ze in mijn ford-garage van toen een aantal echte Ford old-timers staan. Ik weet niet of het T-model er stond, maar het zal in de buurt zijn gekomen. Zegt die garagist ook: "daar kunnen we niet meer mee op de baan komen... vandaag remmen we op 30 meter van een verkeerslicht maar die oude bakken doen er honderden meters over om tot stilstand te komen".
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 september 2008 om 20:01.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden