Los bericht bekijken
Oud 17 augustus 2016, 07:17   #70
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als ik een link geef naar een bron probeer ik ernstig te blijven, van mij ga je geen linkjes naar NGO's vol wereldverbeteraars zien. Ik heb dan ook niet veel zin om te reageren op jouw link naar zo een organisatie van patchoulie en geitenwollensokken dragers.
Lees bv hier eens op pagina 27, komt uit een masterproef die over de politieke evolutie in dat land gaat. http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/00...13_0001_AC.pdf
Citaat:
PROMOTOR: PROF. DR. RIK COOLSAET


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kadyrov slaagde erin het salafisme fysiek uit te roeien in zijn land. Dat was mijn enige punt. Niet zijn democratisch gehalte.
Dat was niet je enige punt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
nultolerantie tegen salafisme. En nu dat de facto is uitgeroeid is hun probleem van terreur opgelost.
Terreur is er nog steeds. Zie daarvoor mijn naar patchouli geurende link.

Ik denk niet dat het een troost is voor de slachtoffers van Kadyrov dat het geen "salafist" is die hen doodmartelt.

Regimes zoals dat van Kadyrov, maar ook Al-Sis in Egypte, Moubarak in hetzelfde land, Saddam in Irak, Assad in Syrië, Khaddafi in Lybië, enz .. enz ... zijn een groot kwaad dat als verdienste heeft om een nog groter kwaad te voorkomen: een islam dictatuur stijl SA, Iran of Egypte onder Morsi.

Er is echter niets duurzaams aan een dergelijke toestand. Zie maar naar Turkije waar het kemalistische leger de islam kon weghouden uit het politieke leven dmv een reeks militaire staatsgrepen. Zodra de situatie enigzins "normaliseert", komt een figuur als Erdogan aan de macht die zijn land in een islamiseringsproces stort.

De enige duurzame oplossing is een echte de-islamisering: de moskeeën sluiten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
elke vorm van religie is er voor mij eentje teveel.
Akooord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mijn punt is dat er één strekking is die voor alle shit zorgt : IS, Al Nusra, Al quaeda, moslimbroeders, Boko Haram, hebben één gemeenschappelijk kenmerk : allemaal salafisten.
Dat is gewoon de koran ideologie, drijvend op oliedollars en modern wapentuig.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 17 augustus 2016 om 07:18.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden