Discussie: De slag om Mosul
Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2016, 16:24   #34
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wie zegt dat? De heer al-Baghdadi?

Ik denk dat die mensen wel zelf zullen uitmaken of ze goede of slechte moslims, atheïsten of wat voor tisten dan ook zijn.
Hun leider, de Mo. Die zou ongetwijfeld goede vriendjes zijn geweest met al-Baghdadi.

En waarom zouden die mensen dat in hemelsnaam zelf mogen uitmaken? Word ik een goede dokter omdat ik mezelf als een goede dokter beschouw?

Vanwaar komt toch die misvatting dat een moslim ipso facto beter zou weten wat het betekent om een goede moslim te zijn of wat de islam werkelijk inhoudt, louter en alleen omdat ze moslim zijn? Kent een Belg per se iets over Belgische politiek of geschiedenis louter en alleen omdat hij een Belg is?

In de Koran en de Hadith vindt men gronden om tal van daden van IS te verantwoorden. Vindt men ook daarin ook gronden terug die een democratische, pluralistische, tolerante rechtsstaat kunnen onderbouwen?

De knuffelmoslim die wij ons hier in het Westen proberen voorstellen kan enkel als moslim beschouwd worden indien de islam en alles waar het voor staat totaal uitgehold wordt.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 oktober 2016 om 16:30.
TheFourHorsemen is offline