Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2017, 17:07   #48
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

1207

Citaat:
de vraag was waarom het Chinese systeem slechter is als het onze.
wedden dat 1989 niet in de Chinese geschiedenislessen voorkomt?
Net als de misdaden van bvb. Churchill niet in onze geschiedenislessen voorkomen.

Citaat:
ik veroordeel dat en jij verdedigt dat, de Egyptische bevolking/maatschappij is blijkbaar genetisch minderwaardig en kan enkel onder bloeddorstige regimes functioneren
.

Niet genetisch minderwaardig, wel een andere cultuur, geschiedenis, maatschappij, etc. die een andere aanpak vereisen.


Citaat:
Moebarak was dat ook van plan, na 30j was het nog steeds een militaire dictatuur
Mubarak was te corrupt, daarom stortte het systeem ook in elkaar. Wat Al-Sisi betreft valt het af te wachten, alleszins beter dan een fundamentalistisch bestuur dat terreur financiert over heel de wereld.


Citaat:
als jouw enige alternatief een bloeddorstige onderdrukkende militaire dictatuur is dan zijn we weer bij dat vals dilemma.
Ons systeem is niet perfect en daarom is het communistisch systeem, Al Sisi, Poetin, Erdogan, Noord-korea,... volgens jou evenwaardig? Ik denk het niet
Elke maatschappij zit anders in elkaar en kent een andere evolutie. Waarom zou het westerse model het beste zijn, of geschikt voor elk ander land in de wereld?


Citaat:
Elio
in de vs moet geen regering met kkk-leden komen, het volstaat dat iedereen beweert dat het KKK-leden zijn. vh broederschap beweerde men dat ze blijkbaar ene tak al Al qaidi, ISIS, Taliban zijn (met de hele PR eromheen) om de militaire staatsgreep plots goed te keuren.
nergens blijkt dat het broederschap dat effectief wou. De Koran? De cd&v beroept zich ook nog altijd op het christendom toch zie ik hen niet rap pleiten om, met de bijbel in de hand, de klok eeuwen terug te draaien. Dat is dus geen uitleg.[/quote]

Het broederschap ZELF is al een extremistische beweging. Het is voldoende om hun handvest te lezen. Ze geloven in democratie, maar enkel om zelf aan de macht te komen. Daarna willen ze de scheiding tussen moskee en staat opheffen, de Sharia installeren en tegenstanders onderdrukken. Net als gebeurde in Gaza onder Hamas. Hamas en de Egyptische moslimbroeders zijn erg nauw verwant, in feite dezelfde organisatie.

De moslimbroeders beroepen zich niet enkel op de Koran, ze willen hun interpretatie van de Islam terug opdringen.
De CDenV met moslimbroederschap/hamas vergelijken is onzin.
Een andere moslimbroeder is Erdogan, heeft die veel gemeen met Beke? Ik dacht het niet.
De Egyptische moslimbroeders wilden echter verder gaan dan Erdogan.
Er waren aanvallen op kerken en drankwinkels onder zijn bestuur. De wetgeving moest opnieuw gebaseerd worden op de Sharia.

Net alsof de CDenV hier terug zou willen naar de tijd voor de Franse revolutie, toen de kerk de wetten schreef.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 maart 2017 om 17:11.
tomm is offline