Los bericht bekijken
Oud 22 december 2007, 14:16   #1428
Weezer
Eur. Commissievoorzitter
 
Weezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Berichten: 9.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
vertel eens het recept?
Weljaat, ik verveel me toch Het is dus voor een hele grote ketel he, (er is al een pannetje uit voor m'n oom die langskwam )

Voor de bouillon (die heb ik gister al gemaakt):
  • 2 grote winterpenen, geschrapt
  • Het bovenste stuk van 2 preien, is te taai om te eten, maar smaakt prima.
  • Driekwart van een knolselder, geschild.
  • Een bosje selderij, m.u.v. de blaadjes
  • 2 schouderkarbonades
  • 2 schenkels
De groente snij je in een paar grove stukken. Dit doe je in de ketel, bijvullen met water tot'ie voor ±80-90% vol zit. Zout, peper en evt kruidenbuiltje toevoegen en een paar uur laten pruttelen. Voor het slapengaan het gas uitdraaien (duh) en laten rusten met alle ingrediënten erin. De volgende morgen schep je het eventuele teveel aan vet van de soep. Dan breng je het boeltje aan de kook. Dan snij je ondertussen soepgroenten:
  • 2 of 3 winterwortelen in blokjes.
  • 2 preien in ringen.
  • 2 of 3 uien, niet te grof.
  • het overgebleven kwart v/d knolselder.
  • de blaadjes van de selderij kan je best met de schaar knippen, snijdt zo lastig.
Schep het vlees eruit en de gaargekookte groenten tot je mooie heldere bouillon overhoudt. Gooi de soepgroenten erbij, een pak gort en breng aan de kook. Doe er 2 grote potten bruine bonen door (uitgelekt) en eventueel een blikje tomatenpuree. Als het soepvlees afgekoeld is, verwijder je het vet en de botten, snij het in mooie gelijke stukjes en voeg weer toe aan de soep. 2 rookworsten in plakjes snijden, toevoegen en wederom een paar uur zachtjes laten pruttelen. Haal een roggebrood bij de bakker en smakelijk...

Edit: batterijen van m'n camera zijn leeg, anders had ik er wel een foto van gemaakt.
__________________
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln

Laatst gewijzigd door Weezer : 22 december 2007 om 14:18.
Weezer is offline   Met citaat antwoorden