Discussie: 504 Gateway
Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2017, 23:52   #285
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik denk niet dat Maarten zijn geesteskind aan anderen wil overlaten.
Ikzelf wil mijn steentje bijdragen om de financiële last te helpen dragen, maar voor een overname ben ik geen kandidaat. Wetend dat het zelfs onbegonnen werk is om een team moderators te behouden kan de verantwoordelijkheid voor dit forum beter in de handen van één eigenaar rusten. En dan hebben we het niet eens over de technische kant. Als iemand zoals Maarten, die toch onderlegd is in deze materie, het niet aankan, wat zal een VZW van analfabeten dat kunnen?

Volgens mij is de kortste weg naar het einde van dit forum: Maarten vervangen door een VZW.
Zoals ik zelf reeds aangaf is de huidige eigenaar vanzelfsprekend de eerste die het moet zien zitten om het door hem destijds opgestart discussieplatform door anderen te laten verderzetten. Hij is daar uiteraard vrij in, maar als hij a) dat volgens u niet wil doen en b) kennelijk ook zelf geen moeite of tijd meer spendeert aan de werking of instandhouding van het forum, dan is het enig mogelijk resultaat de gestage teloorgang van wat eens een interessant en werkbaar discussieplatform is geweest.

Nu ja, dan is het niet anders : jammer maar helaas.

Als u het mij toestaat nog een woordje over de “technische kant” en dergelijke : mensen die het kunnen weten zeggen mij dat het technisch aspect van een internet-forum in wezen een fluitje van een cent is, vermits men een ruime keuze heeft aan goede forum-providers allerhande, waarvan sommige zelfs gratis.

Daartentegen, het enige echt moeilijke aan een internet-forum is het organisatorisch aspect van de zaak, vermits men op de quasi constante beschikbaarheid en bereidwilligheid van minstens enkele personen moet kunnen rekenen om het initiatief vlot draaiend en terdege gemodereerd te houden. Als het organisatorisch niet meer snor zit, dan is het algauw opdoeken die handel…

Wil van mij aannemen dat ik uit ervaring weet dat het vlot organiseren van eender welk initiatief of activiteit de inzet van een voldoende aantal gemotiveerde mensen vergt : wat je op je eentje nooit zou aankunnen lukt mits een goede aanpak met een gezamenlijke inzet wel degelijk.

In die optiek lijkt het mij heel erg zwart/wit-denken om de deelnemers aan dit forum reeds bij voorbaat als analfabeten te omschrijven : alvast ikzelf durf erop te vertrouwen dat een ruim aantal onzer medeforummers over voldoende organisatorische talenten beschikt om een eenvoudig discussieplatform als dit in goede banen te kunnen leiden. Het zou mij overigens zeer verbazen mocht de huidige eigenaar van zichzelf denken dat hij een dermate unicum is dat enkel hij (en bovendien zowat op zijn eentje) in staat is om een forum als politics.be te runnen.

Maar goed, inmiddels blijkt mijn "andere mogelijkheid" tot dusver niemand aan te spreken, dus laten we aan deze gedachtenwisseling niet al te veel tijd spenderen...

Laatst gewijzigd door Gwylan : 18 maart 2017 om 00:14.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden