Los bericht bekijken
Oud 14 september 2017, 15:20   #4
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik wil even mijn ongenoegen uiten over het feit dat in België de vrijheid van religie en levensbeschouwing herkend wordt.

Toch heeft u niet het recht mee te beslissen, want de overheid gebruikt uw geld ook om dingen te financieren, die tegen uw principes in kunnen gaan.

Ik vind het persoonlijk schandalig dat abortus als een vrije keuze aanzien wordt, maar dat ik geen inspraak heb over het feit dat mijn RIVIV bijdragen gebruikt worden, om kinderen te vermoorden.

Persoonlijk vind ik abortus gewoon de grootste genocide aller tijden en een daad die ik verwerp uit de grond van mijn hart.

Men kan een kind laten vermoorden voor de prijs vanaf 3 euro. Daar betalen dus ook mensen voor mee, die deze keuze niet steunen.

Ik vind dat helemaal tegen mijn democratische rechten ingaan. Ook ongewenst kinderloze mensen en mensen met een andere visie, betalen dus mee om ongewenste kinderen te vermoorden.

Mensen die al lang procederen voor een adoptiekindje mogen mee betalen en nog langer wachten, terwijl onze ego maatschappij moeder het zo gemakkelijk maakt hun verantwoordelijkheid te ontlopen.

En niet alleen moeders, maar ook vaders ontspringen zo de dans. Maak iemand zwanger en laat maar afvoeren, is de moraal van het verhaal.

Dat een bevruchte eicel uniek DNA heeft van 2 ouders en dus een uniek wezen is, vergeten velen. De misantropen vinden het blijkbaar nuttig de mens tot een hoopje cellen te herleiden, als het hun uitkomt.

Nu, als mensen zo egoïstisch willen zijn een moord te plegen op een ongeboren kind, dat zichzelf helemaal niet kan verdedigen, vind ik dat walgelijk en verwerpelijk.

Dat ik daar nog voor mee betaal, vind ik er dus helemaal over, vooral als je bedenkt dat organisaties die zich wel inzetten om kansarme gezinnen te ondersteunen, meestal afhankelijk zijn van vrijwillige giften.

Met andere woorden: de overheid vind het interessanter dat we allemaal betalen voor kinderen te vermoorden, dan voor ze op te voeden.

Waar zit het democratische principe dat als die feministische pro choice organisaties dan maar de kosten voor abortus ophoesten en wie het niet wil betalen, het niet hoeft?

Het is dus je eigen keuze om je kind te vermoorden, maar dus niet met je eigen geld. Dat maakt me gewoon woest.
Persoonlijk vind ik vrouwen verbieden abortus te kunnen hebben, de grootste dictatoriale vrijheidsbeperking die men kan inbeelden. Iedereen is baas over eigen lichaam. En voor mij is dat een absoluut recht. Abortus verbieden is een stap in de richting van lijfeigenschap: de staat bepaalt wat jij met je lichaam kan doen en laten.

Ik vind het schandalig dat ik moet betalen voor uitkeringen van hangmatters, voor priesters, enz....en toch moeten we het doen. Op dezelfde manier zal jij mee betalen voor abortussen via de sociale zekerheid. Omdat jij alleen niet kan bepalen wat goed of fout is, net zomin ik dat kan bepalen. We leven in een maatschappij waar de ene compromissen moet sluiten met de andere. Als ik me niet vergis dwingt niemand jou om een abortus te ondergaan, dus ik zie het probleem niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden