Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2017, 14:07   #12
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Inderdaad, ik zou streven naar 4 partijen met stemrecht. Noteer ook dat de andere partijen niet monddood gemaakt of financieel benadeeld worden. Zij blijven alle privilegies verbonden aan hun stemmen behouden.

Je kan dat onrechtvaardig noemen, maar het Brits en USA systeem is in dat verband veel erger.
Ja maar wat is het nu , geen stemrecht , maar ze houden hun privileges verbonden met hun stemmen ?

Een regering of een wet die gestemd moet worden gebeurd dan met 3 of 4 partijen in je voorstel. Dus naargelang 2 vaamse en 1 waalse partij , of 3 vlaamse en 1 waalse partij.

Komt daarbij (pas op ik hecht weinig belang aan peilingen) dat met de opkomst van de PTB het mogelijk zou zijn dat er geen enkele waalse partij kan stemmen....voor mij niet gelaten hoor (als je de 10 % regel toepast)

Ik geef je gelijk wat betreft het Brits en Amerikaans systeem, daar mag je het Frans systeem ook bij tellen overigens.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 28 mei 2017 om 14:07.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden