Los bericht bekijken
Oud 22 april 2017, 06:25   #242
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het is juist het probleem, dat Europa haar eigen waarden universeel verklaart en aan allen landen wil opleggen ,zonder kennis en besef van het anders zijn van landen , hun godsdiensten en culturen.
Vanuit ons gezien zijn onze waarden universeel , maar dit wordt niet door iedereen zo gezien ,zoals in moslimlanden ,In Afrika en Azië.
In de koloniale tijd kon het Westen andere delen van de wereld hun waarden opleggen. Die tijd is voorbij.
Het is al moeilijk genoeg om de immigranten uit andere culturen hier in Europa te integreren.
Dus stoppen met neokoloniale politiek en oorlogen.
Laat Europa eerst haar eigen zaken op orde brengen!
Als Europa orde op zaken wil stellen zal men wel eerst moeten stoppen met het zomaar lukraak blijven binnenhalen van lieden die er een totaal andere mening op nahouden over wat een samenleving zou moeten inhouden en die zich geen bal aantrekken van de regels en wetten die in ons land de EU in het algemeen van toepassing zijn maar eigenlijk hun eigen regeltjes willen opdringen.

Dat zal best een vreselijk moeilijke oefening zijn denk ik om dat in ons land/de EU nog op een 'goede' manier proberen op te lossen
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 april 2017 om 06:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden