Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2017, 10:41   #20
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Bent u daar weer met dat halfbakken deuntje? Hebben we al ooit verontschuldigingen gevraagd voor de verovering van Constantinopel? Het beleg van Wenen? De bezetting van Spanje door de Umayyaden? De opgelegde islamisering van de Balkan? Moeten Armeniers uit razernij nu ook terreurdaden gaan plegen in Turkije?

Degene die de technologische en militaire bovenhand heeft zal zijn wil opleggen aan de anderen. Dit kan men betreuren maar het is nu eenmaal een feit. Als het Ottomaanse rijk destijds de boot niet had gemist tijdens de koloniale perioden zou het nu evengoed een speler zijn die meedeed aan geopolitieke spelletjes. En dan zou u dan niet eens erg hebben gevonden.
De periode waar ik over spreek is tijdens ons leven gebeurd. Twintigers van vandaag bijv. kennen niet anders. Ze zijn opgegroeid, althans diegenen die het overleefd hebben, onder bombardementen van Westerse mogendheden.
Ik vind het eigenlijk bizar dat men het verband van de Westerse Oorlog tegen de Moslimlanden en het huidige terrorisme negeert. Men is zelfs verontwaardigd en verbaasd dat er een tegenreactie komt. Dat is toch uitermate naïef. Meer nog, het getuigt van slechte wil. Een de-islamisering van Europa is een schijnoplossing. Integendeel, het zal de zaken op de spits drijven.

Voor Armeense terreurdaden verwijs ik naar ASALA.
Ke Nan is offline