Los bericht bekijken
Oud 20 januari 2013, 20:46   #254
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ook zonden zoals werken op zaterdag (Ex 35:2), als kind van ongehuwde ouders een mis bijwonen (Deu 23:2), als man zonder twee testikels een mis bijwonen (Deu 23:1) als gehandicapte een mis bijwonen (Lev 21:16-23), kledij van verschillende stoffen dragen (Deu 22:11), het eten van vet (Lev 3:17), scheiden of hertrouwen (Luc 16:18), een dood varken aanraken (Lev 11:7,8), etc?
De voorschriften uit het Oude Testament die je aanhaalt waren niet langer geldig na de Kruisdood. Behalve het werken op zondag dan. Het waren altijd al voorbereidingen op de voorschriften van het Nieuwe Verbond.

Citaat:
Dus hij stierf voor mijn zonden (een redelijk belachelijke lijst overigens), maar als ik zonden bega, ga ik toch naar de hel (en geboren worden lijkt al een zonde in het Christendom). Over een nutteloos offer gesproken. Als ik zondig ga ik dus zowieso naar de hel volgens U, of men Jezus nu aan een kruis had genageld of niet.


Nee. Zonden worden je vergeven als je ze eerlijk en oprecht belijdt. Evenwel dienen ze nog uitgeboet in het vagevuur.

Citaat:
In tegenstelling tot 'historische' figuren waarvan het bestaan zelfs twijfelachtig is?
Nederige mensen aanvaarden Zijn bestaan zonder een bewijs nodig te hebben. Overigens is het zo dat je verstandsvermogen als mens beperkt is. Dat is voor mij een sterke aanwijzing voor het bestaan van andere, onzichtbare, geestelijke gebieden. Het is niet omdat je als beperkt mens iets niet kunt bevatten dat het niet bestaat.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden