Los bericht bekijken
Oud 13 april 2017, 00:37   #16
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Wat met de diplomatieke onschendbaarheid of diplomatieke immuniteit?

Hoe kunnen Turken zomaar zoveel heibel veroorzaken terwijl we weten dat indien er een paar kogels vliegen de vlam wel eens in de pan zou kunnen schieten over gans Europa, vooral in Duitsland, Berlijn.


Wat met het verdrag van Wenen?

[indent]Behalve dat de (gast)staat zich van bepaalde activiteiten moet onthouden, heeft deze bovendien de plicht om degene die diplomatieke onschendbaarheid geniet én diens gezinsleden te beschermen tegen bijvoorbeeld schade, huisvredebreuk of ordeverstoring.

Het dragen van alleen een diplomatiek paspoort, zoals sommige politici en hoge ambtenaren doen, is in principe onvoldoende om aanspraak op diplomatieke onschendbaarheid te kunnen maken. Om daarop aanspraak te kunnen maken, dient óók de (gast)staat de diplomatieke onschendbaarheid van de persoon in kwestie te erkennen. Dit gebeurt meestal doordat de (gast)staat aan de betrokkene een identiteitsbewijs verstrekt, waaruit zijn onschendbaarheid blijkt.



Als ik oproep tot orde krijg ik 8 bp?

Te gek voor woorden! Politieke correctheid ten top.

Toen Pontifex ermee afkwam was ik zo verbaasd dat ik hem zei: Het is weldegelijk een oproep tot geweld, ik geef het toe, laat het hier maar bij, bedankt voor de terechte 8bp en ik ga op vakantie nu. Ik had dit echt nodig...


En dan radiostilte.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden