Los bericht bekijken
Oud 7 november 2006, 13:51   #43
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid
 
DonQuiSjot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2006
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Misschien ben ik naïef en heb ik teveel vertrouwen in de informatica en de controlemogelijkheden dienaangaande, maar ik weet wel dat er in het oude, manuele systeem voor iedereen duidelijk zichtbare hiaten zitten/zaten.
Idd, het is zeer naief te denken dat computers en de systemen erachter onfeilbaar zijn. Ik weet niet in welke mate u vertrouwd bent met computers, maar de laatste tijd zijn er heel wat security issues.

Ik noem maar een paar problemen op:
- uw pc gebruiken als 'zombie' om te spammen/besmetten
- via een trojan virus al uw paswoorden teweet komen (keylogger) (ik ken zo iemand die via het onveilige thuisbankingsysteem van KBC miljoenen heeft gestolen, is nu opgepakt)
- websites en emails hacken (die tegenwoordig cruciaal zijn voor een bedrijf)
- bedrijfspionnage via hacken van email
enz...

Nog niet alles verloopt via SSL tegenwoordig. Elk systeem is bij slordig gebruik te misbruiken.

Voor digitaal stemmen is dit niet anders een beetje professioneel hacker (al dan niet ingehuurd) is goud waard (stemmen in dit geval, dus macht)

Het nederlandse programma spreekt boekdelen. Ik snap niet wat jullie nog zitten tegen te argumenteren... Hoe duidelijker moet het nog gesteld worden???
Mijn toekomstige vrijheid is me veel waard. Dus ben ik zeer sceptisch tegenover dergelijke dingen.
DonQuiSjot is offline