Los bericht bekijken
Oud 23 april 2017, 20:49   #243
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Als noord Korea ook maar 1 kern raket afvuurt op een ander land worden ze volledig met de grond gelijk gemaakt.
En zo gek zijn ze zeker niet in N-K
Stel je eens voor dat ze een raket afvuren op Seoul of op een Japanse stad. Dat wordt inderdaad onvermijdelijk een keiharde oorlog. Ik ben er vrij zeker van dat in het Pentagon alle scenario's grondig uitgepluisd en gepland zijn. Mijn enige bekommernis is het risico dat de Noord-Koreaanse gek effectief van het nucleaire speelgoed zou gebruik maken. Volgens mij is de Amerikaanse slagkracht met conventionele wapens ruim voldoende groot om de confrontatie aan te kunnen. In de Koreaanse oorlog (1950-1953) werd feitelijk nog bijna uitsluitend gevochten met hetzelfde soort tuig als in de WO2. Als de Amerikanen het op een gegeven ogenblik moeilijk kregen lag dat vooral aan de enorme massa mensen die door Mao met het Chinese Volksleger over de Koreaanse grens werden gestuurd. Nu zijn we meer dan zestig jaar verder en de niet-nucleaire bewapening is oneindig meer gesofistikeerd door de inschakeling van elektronica.
quercus is offline   Met citaat antwoorden