Discussie: Het IPA uitvoeren
Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2011, 16:06   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Concreet gezien zal ik minder reden hebben om bij mijn huidige werkgever te blijven, als ik bemerk dat mijn eventuele ontslagvergoeding gebaseerd op anciënniteit achteruit gaat.

Dus....een hoop werkgevers lopen veel meer risico's dat essentieel personeel gaat lopen. Aangezien het vooral de bedienden zijn die achteruit gaan, wordt het risico ook voornamelijk gelopen in de hogere regionen van het bedrijf (bijv. R&D, ingenieurs,....)

Ik denk dat de werkgevers vooral zeer rap akkoord zijn gegaan met dit voorstel omdat ze minder zullen moeten betalen finaal omdat het statuut van de bedienden achteruit gaat. Volgens mij gaan ze meer betalen, misschien niet in ontslagvergoedingen, maar doordat de werknemer aan de bediendenkant (zie mijn hogere opmerking) rapper geneigd zullen zijn om het bedrijf te verlaten voor een betere verloning, aangezien de op anciënniteit gebaseerde bescherming achteruit ging.

Het wordt nog interessant.
Dat is "the sign of the times",waar we ook bij ons niet aan onderuit kunnen.Overigens,niet weinigen zitten in mijn geval van "In je jongere jaren blijf je maximaal 5 jaar bij dezelfde baas",(snuffel verdorie eens rond...),en ja,schakel heen en weer tussen de statuten van arbeider of bediende(wat in het ene bedrijf een bediendefunktie is,is bij het ander een arbeider ...)

irrelevante zever eigenlijk

Laatst gewijzigd door kelt : 26 februari 2011 om 16:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden