Los bericht bekijken
Oud 14 november 2016, 22:00   #35
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De kaarten zijn hier al tig keer op tafel neergelegd, weinig verassingen dus. Ik blijf een groot Nederlander, maar Franstaligen en Franstalige ambtenaren binnen een Groot Nederland zie ik niet direct zitten. Helder toch?
Om het puntje op de i van Dietsland te zetten: Groot-Nederland of Dietsland is per definitie beperkt tot de Nederlandstalige gemeenschap. Indien er ook anderstalige Nederlanders inbegrepen zijn hebben we het over Heel-Nederland.
Zoals ge weet ben ik voor een kombinatie van beide; het éne hoeft het andere niet uit te sluiten.
Een Heel-Nederlandse konfederatie op basis van de taalgemeenschappen waarbij Dietsland staatkundig volkomen geïntegreerd is. Dus geen konfederatie tussen VL en NL maar tussen de drie taalgemeenschappen.
Een uiterst losse konfederatie weliswaar tussen die drie delen waarbij men bijvb. enkel landsverdediging samen doet e,n buitenlandse zakaen.
En dat uiteraard met de bedoeling van te voorkomen dat Wallonië een nieuw Frans departement wordt en de Franse grens opschuift tot bij Leuven.
Gij hebt dan wél uw Groot-Nederland. En de Schoofzakken onder ons hebben hun konfederalisme, wat hun toch aantrekkelijker moet lijken dan het huidige federalisme.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 november 2016 om 22:02.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden