Los bericht bekijken
Oud 10 maart 2017, 17:56   #68
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dus je bedoelt dat we beter verder zwalpen totdat de boot op de klippen slaat...

Ik heb niets tegen referenda, maar dan in een land waar, iets meer dan hier in la Belgique, de bevolking ook werkelijk ingelicht wordt...
En zolang onze media en onze politiek in handen is en blijft van zij die Vlaanderen voor een appel en een ei aan la Belgique verkocht hebben, zolang zal het houden van een referendum in Vlaanderen vals zijn...
Hoe kan men kiezen voor iets als men zelfs niet weet wat de keuze wel of niet inhoudt en welke wel of niet de gevolgen zullen zijn... en als alle berichtgeving daarover tot in de grond gekleurd is...
Maar choeke toch, denk eens na...

- Wat heb je nodig om een onafhankelijkheidsreferendum te houden?
Juist, een onafhankelijkheidsverklaring
- Waaruit zal die verklaring er komen?
Juist, uit het Vlaams Parlement
- En in welk geval zal het Vlaams Parlement zo'n verklaring ondertekenen?
Juist, indien er een meerderheid is aan V-partijen in het Vlaams Parlement
- Hoe kan die meerderheid er komen?
Juist, doordat de V-partijen de verkiezingen hebben gewonnen.

Volgens jou is dat onmogelijk, gezien de verkochte media en politiek de kiemassa zo manipuleert dat enkel de slimmen voor een V-partij stemmen. Waarom dus aandraven met een referendum als basisvoorwaarde, namelijk dat de V-partijen een meerderheid zouden hebben in het Vlaams Parlement? Zo ver geraakt het Vlaams Parlement toch niet, dus waarom zou ik mijn tijd verliezen in het verdedigen van een referendum dat er nooit zal komen...

En indien die V-meerderheid er toch komt, zal dat zijn dat de verkochte media haar invloed heeft verloren en dat de Vlaming ineens slim is geworden. Waarom zou ik pleiten voor een referendum dat toch gewonnen zal worden door de V-partijen daar de Vlaming ineens slim is geworden?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden