Los bericht bekijken
Oud 12 maart 2017, 19:32   #14
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Een stadion kost inderdaad ontzettend veel geld, maar zover hoeft het in de meeste gevallen niet te komen. In mijn gemeente van 25.000 inwoners beschikken we over een goed ingericht sportcentrum, waar ook de minstbedeelden gratis of tegen een minumumvergoeding aan hun trekken komen.


Velen denken dit maar zij dwalen. Anderzijds heb je ook de drommen wielertoeristen die tijdens het weekend onze wegen onveilig maken. Ik ben trouwens een grote voorstander van de Winston Churchill-doctrine die zegt dat de beoefening van sport zeer ongezond is. Overdreven natuurlijk, maar de man is er toch mooi in geslaagd 90 jaar te worden alhoewel hij zoop als een tempelier en rookte als een turk.
Don't try this at home, het zou kunnen dat je de helft niet haalt, maar toch...


Correct. Idem voor cultuur. We betalen met zijn allen voor opera bv. of voor exclusieve sporten zoals golf, ruitersport, autosport enz... Ik ben een fervent jazzliefhebber maar wij moeten voor onze hobby alles zelf betalen. Subsidies zijn in deze sector peanuts.

In feite is dit zelfs slechts gedeeltelijk een politiek probleem. Een dosis menselijkheid volstaat.
Ken je het sprookje van topsporters, zangers, artiesten enz., dat ze het niet doen voor het geld?

Awel, laat ze dan ook alle onkosten van bewaking, beveiliging en inrichting op zich nemen en niet de belastingen van iedereen gebruiken.

Kijken als de volledige kosten niet op de maatschappij vallen maar op de liefhebbers, ze nog zo graag naar hun "favoriete" balletje trappers, fietsje rijders en entertainment nitwits gaan.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden