Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2004, 02:29   #74
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Lustige lezer, ik wens niet opdringerig te doen, maar aangezien u hier toch nog steeds in dit topic aanwezig bent, neem ik aan dat u mijn reactie en vraag over het hoofd gezien zal hebben en daarom herhaal ik ze even:
Beetje hypocriet vind ik dat eigenlijk. Tegenstanders van abortus gaan immers uit van het gegeven dat - om het met de woorden van het Vlaams Blok te zeggen - ook het ongeboren leven in de moederschoot menselijk leven is en onschuldig menselijk leven niet mag gedood worden. Of men het daar nu mee eens is of niet doet eigenlijk eventjes niet ter zake om aan te tonen dat wanneer men dat standpunt ten aanzien van abortus aanneemt het hypocriet is om abortus wel aanvaardbaar te achten wanneer we geconfronteerd worden met een zwangere vrouw als gevolg van een verkrachting. Waarom mag een ongeboren leven dat het gevolg is van een verkrachting immers wel gedood worden? Is dit door verkrachting verwekte ongeboren leven dan plots minder menselijk leven dan wanneer dit op "normale" wijze werd verwekt en/of is is ongeboren leven dan plots minder onschuldig dan wanneer het op "normale" wijze werd verwekt? Moet met andere woorden het onschuldige, ongeboren kind het slachtoffer zijn van de daad van een ander? Het ongeboren onschuldige kind treft hierin toch geen enkele schuld, dus waarom zou dit dan gestraft dienen te worden daarvoor?!

Dit was eigenlijk een reactie op een schrijven van Jan Hyoens, maar aangezien u eigenlijk hetzelfde standpunt bleek in te nemen - abortus na een verkrachting moet aanvaardbaar zijn -, kan u er misschien op antwoorden.
Jaam, het gaat erom dat het niet vanzelfsprekend mag zijn dat abortus wordt toegepast (alle wat mij betreft, ik deel niet de mening van het VB). maar langs de andere kant heeft het kind dikwijls geen toekomst als de moeder bv nog minderjarig is. Bij verkrachting vind ik het ook OK omdat het voor de moeder psychologisch niet gezond is.
Ik denk ook dat het ongeboren kind zoals de regeling nu is nog niet de menselijke vormen heeft aangenomen, of ben ik daar nu verkeerd in? En daarom nog gerechtigd mag zijn om abortus toe te passen. Ik de abortus wet eigenlijk niet echt dus ik kan me er moeilijk over uitspreken.
Waarom dat het neit vanzelfsprekend mag zijn? DAt zegt mijn gevoel Ik heb geen onderbouwende reden, ik ben nogal conservatief ingesteld, daarmee misschien
lustige lezer is offline