Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2004, 08:13   #78
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Dus Blokkiezer, welke zijn voor jou de standpunten van het Vlaams Blok die het het best naar de prullenmand zou laten verhuizen?
- Absoluut verzet tegen de toetreding van Turkije tot de EU.
- Anti-homohuwelijk (het verzet tegen het adoptierecht vind ik wel goed).
- Absolute anti-abortus (zie hoger).
- Anti-euthanasie.

Een partij is echter meer dan standpunten. En hier heb ik dan ook meer fundamentele kritiek:
- "Ontmenselijken" en "demoniseren" van tegenstrevers en bevolkingsgroepen. Dit is iets waar het VB aan moet werken. Dus zonder afbreuk te doen aan haar standpunten, ze vertalen naar een versie die ook respect voor mensen weerspiegelt.

- De kwaliteit van de partijkaders moet drastisch hoger. De top is OK, maar het niveau van de sub-top en de bvb. gemeentemandatarissen is te laag. Met kwaliteit bedoel ik: politiek inzicht, intellectueel, bestuurlijk (management-capaciteiten), dossierkennis, netwerk, enz.

- Het VB moet "allianties" buiten de politiek aangaan, met verenigingen en het middenveld. Nu staat het VB teveel geisoleerd.

- Het VB moet zijn programma verbreden en uitdiepen, omdat het aan het doorgroeien is tot een rechtse volkspartij. Dit kan bvb. door "best practice" standpunten uit andere Westerse landen over te nemen.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline