Discussie: Het Zesde Zintuig
Los bericht bekijken
Oud 2 november 2009, 11:44   #168
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Maar hij reageerde dus wel? Daar draait cold reading namelijk om, je gokt iets en je wacht op een goed antwoord. Een goed voorbeeld is het zoeken van contact met een overledene. Er is een geest aanwezig met een A, of misschien een M, een I, een H... En als er instemmende reacties komen stopt het medium. Vaak is de contactzoekende dan zo onder de indruk dat ze het medium zelf vertellen wie zij dan kennen met een H die dood is. Al is het Hond, het hondje van de tuinman van zijn grootvader. Net als bij poker kan je ook meer en minder risico nemen. Af en toe wil je een hit hebben waarvan mensen denken "dat kan hij helemaal niet weten", dit zijn meestal de wat grotere gokken (of de dingen die van tevoren opezocht zijn). Soms heeft het medium echter al een redelijk aantal foute antwoorden gegeven, en dan is het vooral van blang de hitcount weer wat omhoog te brengen met behulp van makkelijkere beweringen. Als een man bij een vrouwennaam erg emotioneel wordt en zijn vrouw zit nog naast hem is het natuurlijk niet zo knap als je raad dat het zijn moeder was, maar dat realiseert hij zich niet. Die presentator hoeft zich niet op te stellen alsof hij de mediums persé naar het goede antwoord wil loodsen, hij hoeft alleen maar te weten wat ze moeten raden en op welke manie dan ook reageren op hun vragen, want dat is het feitelijk, ze vragen om informatie, en hij geeft het ze. Ik moet binnenkort den ik maar eens kijken of ik ergens een stukje aflevering kan vinden, want ik heb deze specifieke mensen natuurlijk niet aan het werk gezien, maar zo gaat het over het algemeen, en de TV helpt dat meestakl nog wat indrukwekkender te maken door een deel van de foute gokken eruit te halen, omdat het anders veel te nep lijkt.
Reeks is nu spijtig genoeg gedaan, mss een volgende keer
satiper is offline   Met citaat antwoorden